در معرفی شهدای مدافع حرم نباید درگیر هیجان شد/ رمز جاودانگی هنرمندان تاسی به شهداست
کد خبر: 3816199
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

در معرفی شهدای مدافع حرم نباید درگیر هیجان شد/ رمز جاودانگی هنرمندان تاسی به شهداست

مومنی شریف لازمه خلق آثار عمیق و ماندگار درباره شهدای مدافع حرم را گذر زمان و پرهیز از هیجاناتی دانست که البته خاصیت زمانه است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «محسن مومنی شریف» در پاسخ به این سئوال که با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن، معرفی شهدا به نسل جدید تا چه اندازه لازم و ضروری است، گفت: شهید مطهری تعریف زیبایی در مورد شهدا داردند. ایشان می فرمایند: شهید ترکیبی از انسان مصلح و انسان عارف است. اگر هنر را هم یکی از جلوه های عرفان بدانیم، حتما شهدای ما به تعبیر امام خمینی (ره) هنرمندان بزرگی بودند. هنرمندان دیگر برای اینکه جاودانه شوند باید به شهدا تاسی کنند.

رییس حوزه هنری اظهار داشت: بی شک وجوهی هم در زندگی شهدا و هم در آرمان های شهدا وجود دارد که فقط هنر می تواند وارد آن فضاها شود.هنرمندان ما خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی چنین اهتمامی داشتند و با الهام گرفتن از شهادت، فلسفه شهادت و حقایق شهدا آثاری در خور را خلق کردند. فکر می کنم این برهه از تاریخ کشورمان در بخش تاریخ هنر خواهد درخشید.

وی در پاسخ به این سئوال که برای معرفی شهدای مدافع حرم به عنوان نسل جدیدی از شهدا چه اقداماتی باید صورت گیرد، بیان کرد: بالاخره همه در این زمینه باید تلاش کنند. شهدای مدافع حرم ، نسلی برخاسته از انقلاب اسلامی هستند که در دهه های بعدی انقلاب بدنیا آمدند و در عنفوان جوانی به درجه شهادت نائل شدند. شهدای مدافع حرم پیام های زیادی دارند که می شود به آنها اشاره و تکیه کرد و حرف های نویی زد.

مومنی شریف با بیان اینکه خاصیت انقلاب اسلامی این است که محمدود به مرزها نیست، عنوان کرد: انقلاب اسلامی هر کجا مظلومی باشد به دفاع از آن بر می خیزد و هر کجا هم ظالمی باشد با آن مقابله و جنگ می کند. در ماجرای جنگ شام این مساله را به وضوح دیدیم.

رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه برای معرفی شهدای مدافع حرم همه باید به نوبه خود کاری کنند، تصریح کرد: خوشبختانه کارهای در این زمینه صورت گرفته است و باید زمان بگذرد که مشخص شود. برای شهدای دفاع مقدس کارهای مادگار و ارزشمندی که می بینید انجام شده در یک فاصله زمانی رخ داده است. در این فاصله زمانی حقایق آن دوران و حقیقت رزمندگان در ذهن ها نشست و تبدیل به کارهای ارزشمندی شد که امروز شاهد آنها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در مورد خلق آثار هنری درباره شهدای مدافع حرم به نظرم نباید عجله کرد، باید فاصله بیفتد ، در این صورت حتما کارهای خوب و مطرحی انجام خواهد شد. در مورد معرفی شهدای مدافع حرم به نسل جوان حتما باید از تجربیات خود در مورد شهدای دفاع مقدس استفاده کنیم . در این راه نباید دچار هیجانات و بعضی عجله ها یی که خاصیت زمانه است، شویم تا کارها و آثار  عمیق و ماندگار باشد.

مومنی شریف در مورد تابلوی «رواق شهادت» اظهار داشت: آقای مهدی فرخی از هنرمندان جوان و توانمند کشورمان هستند که توانستند اثر زیبایی در مورد دو شهید غواص آرمیده در حوزه هنری به تصویر بکشند. ایشان برکت شهدا را در تابلوی خود نشان دادند و کارشان قابل تقدیر است. آقای فرخی تصویر بهشت گونه را در تابلوی خود به نمایش گذاشتند و برای ایشان آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

گفتنی است، تابلوی نقاشی با عنوان «رواق شهادت» اثر «مهدی فرخی» با موضوع دو شهید غواص آرمیده در مقابل مسجد حضرت آیت الله خامنه ای در حوزه هنری است.

انتهای پیام

captcha