جلب حمایت برای فعالیت‌های قرآنی کفش آهنین می‌خواهد
کد خبر: 3816257
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

جلب حمایت برای فعالیت‌های قرآنی کفش آهنین می‌خواهد

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان قرآن و عترت شهرستان بندرانزلی گفت: قرآن مسئله‌ای جدا از زندگی افراد در جامعه اسلامی نیست این در حالی است که جلب حمایت برای فعالیت‌های قرآنی، اراده قوی و کفش آهنین می‌خواهد.

کبرا عالی، مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان قرآن و عترت شهرستان بندرانزلی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: این مؤسسه از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به استقبال مخاطبان در سطح شهرستان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف بندرانزلی کرده است.
وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بیشترین تعداد مخاطبان برای حضور در دوره‌های آموزشی از خردسالان بودند، افزود: بزرگسالان و دانش‌آموزان در رده‌های بعدی قرار داشتند و با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت ایام تابستان تعداد مخاطبان بیشتر می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان قرآن و عترت شهرستان بندرانزلی درخصوص دوره‌های آموزشی این مؤسسه تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت، تجوید، حفظ و تفسیر قرآن کریم از برنامه‌های این مؤسسه هستند.

وی افزود: برگزاری ویژه‌برنامه‌های مناسبتی با رویکرد قرآنی مورد توجه قرار دارد که در سال جاری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی محفل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «تلاوت نور» در این مؤسسه در حال برگزاری است.

مدیر مؤسسه قرآنی رهپویان قرآن و عترت شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در زمینه تأمین مربی دوره‌های آموزشی برای بانوان محدودیتی در این مؤسسه وجود ندارد، گفت: با توجه به تربیت مربیان مسلط به برگزاری دوره‌های قرآنی در همین مؤسسه به لحاظ در اختیار داشتن مربی برای دوره‌های بانوان محدودیتی نداریم.

تأمین فضای مناسب؛ از مهمترین مشکلات مؤسسات
عالی در ادامه با تأکید بر اینکه قرآن جدای از زندگی روزمره افراد در جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه تأمین فضای مناسب برای فعالیت‌ است.

وی افزود: ساختمان مؤسسه قرآنی رهپویان قرآن و عترت شهرستان بندرانزلی استیجاری است و هر بار با عوض شدن ساختمان و نقل مکان به محل جدید، شاهد ریزش تعدادی از مخاطبان هستیم و تا اعضای جدید در آن منطقه با مؤسسه آشنا شوند، دوباره موعد جابجایی فرامی‌رسد و این چرخه همچنان تکرار می‌شود.

عالی با تأکید بر اهمیت تبلیغات در عرصه فعالیت‌های قرآنی گفت: تبلیغات شهری یکی از زمینه‌های معرفی فعالیت‌های قرآنی است که متاسفانه در این زمینه شاهد بی‌مهری دست‌اندرکاران بودیم.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه جلب حمایت برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نیاز به کفش آهنین دارد، تأکید کرد: شاید بتوان با تبلیغات و معرفی فعالیت‌های قرآنی، مشارکت خیرین را برای هرچه بهتر شدن فعالیت‌های قرآنی جذب کرد.

انتهای پیام

captcha