تربیت کودکان صالح در تقویت نظام تأثیرگذار است
کد خبر: 3816271
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

تربیت کودکان صالح در تقویت نظام تأثیرگذار است

گروه شهرستان‌ها ــ معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی گفت: تربیت کودکان و ساختن آینده‌ای سالم برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران بر‌عهده مادران است، از این رو بانوان نقش سازنده‌ای در استحکام این نظام دارند.

تربیت کودکان صالح در تقویت نظام تاثیرگذار استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ غلامرضا رستگارمهر، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی، شب گذشته، دهم خردادماه در محفل انس با قرآن و ضیافت افطاری که از سوی کانون بانوی مرزنشین در تایباد برگزار شد، اظهار کرد: از زمان قبل از انقلاب و بعد از آن همیشه حضور زنان در تمام عرصه‌ها تأثیرپذیر بوده و هستند و بانوان دوشادوش مردان برای حفظ نظام و انقلاب تلاش کرده‌اند.
وی به رشادت بانوان ایرانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این گروه در زمان جنگ تحمیلی چه در پشت جبهه‌ها و چه در میدان جنگ نقش پرقدرتی داشتند. شکیبایی مادران و همسران رزمندگان برای دشمن سخت و دشوار و برای جهانیان مثال‌زدنی بود.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین زنان در زمان انقلاب و به ثمر رسیدن آن نقش مؤثری داشتند استقامت آن‌ها ‌مقابل رژیم پهلوی نقطه عطف و قدرتی برای قیام مردان شد و اینگونه همپای مردان در پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کردند.
وی ادامه داد: اکنون حضور این قشر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در سازندگی و توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و فرزندانی که در دامان آن‌ها تربیت می‌شوند، آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.
رستگارمهر تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های بانوی مرزنشین در نقاط مرزی کشور اقدامی موثر در راستای تقویت توانمندی‌های این گروه و تلاش ما این است در تمام مناطق مرزی این پایگاه‌ها فعال شود تا بتوانیم از ظرفیت بیشتر زنانی که تاکنون دیده نشده‌اند، بهره‌مند شویم.
در ادامه مدیر کانون بانوی مرزنشین در تایباد گفت: محفل انس با قرآن و ضیافت افطاری یکی از اقدامات کانون است که در طول مدت دو سالی که از راه‌اندازی آن در تایباد می‌گذرد و این ویژه‌برنامه در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.
آیدا عصمتی از حضور بیش از 400 نفر در این ضیافت خبر داد و افزود: این محفل معنوی در دو شهر تایباد کاریز برگزار شد و همزمان با آن بانوان توانمند حاشیه‌نشین در این شهرستان شناسایی و از آنان برای عضویت در کانون دعوت به‌عمل آمد.
وی با اشاره به اهداف بلندمدت این کانون بیان کرد: در این منطقه مرزی کارآفرینی یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال است، از این‌رو بهره‌مندی از توانمندی‌های زنان به ویژه ساکنان روستاها و مناطق حاشیه شهر می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کند.
انتهای پیام

captcha