روحانیون؛ مرزبانان نخستین اعتقادات و مباحث فکری مردم
کد خبر: 3816282
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
خطیب جمعه طارم بیان کرد:

روحانیون؛ مرزبانان نخستین اعتقادات و مباحث فکری مردم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام صادقی‌پور با اشاره به شهادت رئیس آگاهی اسلام‌آباد غرب و شهادت امام جمعه کازرون، گفت: روحانیون، مرزبانان نخستین اعتقادات و مباحث فکری و فرهنگی مردم هستند و در این راه تا پای جان و آخرین نفس ایستادگی می‌کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس، خطبه‌های نماز جمعه شهرستان طارم به امامت حجت‌الاسلام صادقی‌پور با حضور مردم روزه‌دار و مؤمن در مصلی مسجد جامع شهر آب‌بر برگزار شد.
حجت‌الاسلام صادقی‌پور در این مراسم ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و قدردانی از حضور پرشور مردم مؤمن، انقلابی و ولایت‌مدار شهرستان طارم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: این حضور لبیک به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری و جوابی محکم به مستکبران و زورگویان و وحدت بین‌المللی مسلمانان جهان و حامیان مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف بود.
امام جمعه طارم بیان کرد: بنا به فرمایش حضرت امام راحل روز قدس، روز اسلام است و من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به‌هم بپیوندند؛ ما معامله قرن را خیانت قرن می‌دانیم و هرگز آن را تأیید نخواهیم کرد.
وی به انتصاب بخشداران بخش‌های گیلوان و چورزق اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اعتماد به جوانان و به‌کارگیری نیروهای جوان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مدیریتی لازم بوده و جوانان باید شانه‌های خود را زیربار مسئولیت برده و برای آبادانی مملکت اسلامی تلاش کنند؛ همانند تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب که عمدتا با جوانان تشکیل شد و همین جوانان بودند که در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند. بنابراین، در مسئولیت‌های مدیریتی کشور باید به جوانان اعتماد شود و حالا امیدواریم مسئولان شهرستان به پل خروجی و ورودی شرقی شهر آب‌بر جهت تکمیل و تسهیل در عبورومرور توجه ویژه‌ای داشته باشند.
خطیب نماز جمعه شهرستان طارم با اشاره به ارتقا دهستان گیلوان به بخش، اظهار کرد: مردم بخش گیلوان سال‌هاست که در انتظار این موضوع بودند و امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی شاهد هرچه بیشتر توسعه و آبادانی  شهرستان طارم و بخش گیلوان باشیم، زیرا گیلوان ورودی این شهرستان است.
وی با اشاره به شهادت رئیس آگاهی اسلام‌آباد غرب و شهادت امام جمعه کازرون، گفت: این شهدا، به شهدای لیلة‌القدر شهرت یافتند و روحانیت، حزب‌الله و نیروی انتظامی از شهادت هیچ واهمه‌ای ندارند، آیا دشمن به خیال خود میان ملت و روحانیت شکاف ایجاد می‌کند؟ که این یک خیال باطل است زیرا روحانیون، مرزبانان نخستین اعتقادات و مباحث فکری و فرهنگی مردم هستند و در این راه تا پای جان و آخرین نفس ایستادگی می‌کنند. در حال حاضر شاهد اظهارات ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران هستیم که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مذاکره با دشمن سم است و شتر در خواب بیند پنبه دانه و مذاکره با دولت فعلی آمریکا سمی مضاعف است. آمریکا به‌دنبال جنگ و تغییر حکومت ایران بود که مقاومت مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی دشمنان را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کرده است که همیشه مقاومت موجب شکست دشمنان می‌شود.
 حجت‌الاسلام صادقی‌پور با تسلیت سالروز رحلت جانگداز امام راحل و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: رحلت حضرت امام(ره) برای تمام مستضعفان و مسلمانان بسیار جانسوز بود، اما آنچه موجب آرامش وخرسندی و تسلی مردم شد، انتصاب مقام معظم رهبری به‌عنوان امام دوم و رهبر انقلاب بود که 30 سال رهبری همراه با اقتدار و شجاعت را شاهدیم.
وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطف و پیام تاریخی بود. این انقلاب با همین جانفشانی‌ها به نتیجه رسیده است و همه ما باید همیشه پاسدار خون شهدا باشیم.
امام جمعه طارم با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: از پرداخت زکات فطریه غافل نباشیم؛ زکات فطریه بنا به دستور شرعی باید در همان‌روز قبل از ظهر پرداخت شود و شورای زکات در روز عید فطر زکات فطریه را در مساجد جمع‌آوری خواهد کرد.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha