امام خمینی(ره) استقلال اقتصادی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد
کد خبر: 3816292
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

امام خمینی(ره) استقلال اقتصادی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش دشمنان برای سراب نشان دادن پیشرفت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های اندیشه امام(ره) این است که توانست استقلال در سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در جامعه اسلامی نهادینه کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 11 خردادماه در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرای رشت برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تحولی عظیم در جامعه کنونی بشری ایجاد کرده است.

وی به بررسی ویژگی‌های مختلف امام راحل برای عرضه به نسل امروز و آینده اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در فقه، اصول، فلسفه، کلام، تاریخ، عرفان و مسائل سیاسی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود.

امام جمعه رشت ادامه داد: کسی که در طول تاریخ اسلام بتواند تمام مولفه‌های سیاسی دنیا را به چالش بکشد و شاخص‌های جدیدی را ارائه کند نبوده یا اندک بوده است، اما پس از انقلاب اسلامی در روابط اجتماعی کشورها دگرگونی اساسی ایجاد شد و این امر ناشی از اندیشه‌های ناب امام راحل بود.

آیت‌الله فلاحتی یکی از ویژگی‌های بزرگ امام را نظام‌سازی اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) در راستای برقراری حکومت اسلامی حرف داشت و در جوانی در کتاب خود آورده که خدای متعال هرگز تن دادن به حکومت ظالمان را نمی‌پذیرد.

وی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در سال 58 امام راحل تاکید کرد که نوع حکومت باید جمهوری اسلامی باشد؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و لذا بیش از 98 درصد مردم امام را معتمد خود دانستند و به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های حکومت اسلامی در اندیشه و نگاه امام، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سه بخش استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی حرف قابل شنیدن و دقت کردن داشت.

آیت‌الله فلاحتی گفتار و پیام‌های امام را برای عوام قابل فهم ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه سال‌ها از رحلت امام(ره) می‌گذرد، خواص گفتار و پیام‌های ایشان را می‌پسندند و این از شگفتی‌های معادلات رفتاری و گفتاری این مردبزرگ تاریخ است.

وی با بیان اینکه تمام جوانب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حکومت از نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از اسلام و سنت است، اظهار کرد: امروز بشریت عاقل اندیشه‌های بلند امام در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را می‌پذیرد.

امام جمعه رشت به دیدگاه امام در مسائل سیاسی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: معمار کبیر انقلاب به اصل استقلال سیاسی معتقد بود؛ اینکه حکومت اسلامی نباید وابسته به اردوگاه‌های شرق و غرب باشد و جز به خدا به قدرت دیگری تکیه نکند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام اصرار داشت حکومت اسلامی صراط مستقیم را بپیماید، بیان کرد: امام بر اصل استعمارزدایی از جامعه اسلامی تاکید داشت و می‌خواست دست تمام اجانب را از مملکت قطع کند؛ لذا باید توجه داشته باشیم این سخن به معنای قطع رابطه بین انسان‌ها نیست.

وی توجه به کرامت انسانی را دارای جایگاه ویژه در اندیشه معنوی اسلام دانست و متذکر شد: حرمت مؤمن از حرمت خانه کعبه بالاتر است؛ بنابراین در اسلام و جوامع توحیدی کرامت انسانی به تمام جوامع انسانی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهایی از استعمار فکری و داشتن استقلال اندیشه از رهنمودهای امام(ره) در بخش فرهنگی است، تصریح کرد: مسئولان حکومتی با استفاده از دیدگاه امام در دانشگاه و حوزه علمیه در راستای برقراری استقلال فرهنگی تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی به اندیشه استقلال اقتصادی امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) معتقد بود محاصره اقتصادی دشمن که خیلی‌ها از آن می‌ترسند هدیه‌ای برای کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم انسان را رشد می‌دهد و قدرتمند می کند، اظهار کرد: هرچه به دست آوردیم در سایه تحریم‌هاست.

امام جمعه رشت به تلاش دشمنان برای سراب نشان دادن پیشرفت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های اندیشه امام(ره) این است که توانست استقلال در سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در جامعه اسلامی نهادینه کند و امروز حتی جوامع بشری می‌خواهند از آن الگو گرفته و استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha