ضرورت حذف قوانین مزاحم در مسیر رشد تولید/شرایط اقتصادی ما با نرخ دلار رابطه خطی دارد
کد خبر: 3816319
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

ضرورت حذف قوانین مزاحم در مسیر رشد تولید/شرایط اقتصادی ما با نرخ دلار رابطه خطی دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان رضوی گفت: قوانین مزاحم که جهت تولید ایجاد اشکال می‌کند و مانع رشد تولید می‌شود، باید برداشته شود و بروکراسی هزینه‌های مالی و تسهیلاتی نیز کاهش یابد.

ضرورت حذف قوانین مزاحم در مسیر رشد تولید/شرایط اقتصادی ما با نرخ دلار رابطه خطی داردسیدحمیدرضا هاشمی‌نژاد، رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص علت رکود و بیکاری اظهار کرد: مهم‌ترین عامل فارغ از عوامل خارجی، افزایش بی رویه قیمت‌هاست که متاسفانه هیچ نظارتی روی این افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، این قضیه سبب شده است قدرت خرید کاهش و عرضه نیز کم شود، بر همین اساس تولید واحدها کاهش می‌یابد و در نهایت نیروها در واحدهای تولیدی تعدیل و این سبب افزایش بیکاری می‌شود.

وی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت دلار قیمت کالاها نیز افزایش یافته است و حال این سوال مطرح است که آیا همه هزینه‌های ما بر اساس دلار است و یا خیز؟

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان رضوی تاکید کرد: برای رفع معضل بیکاری و رکود نیازمند نظارت دقیق در بازار فروش کالا هستیم و از طرفی هدایت منابع نقدینگی به حوزه‌های مولد اقتصادی باید صورت پذیرد. همچنین باید بر صادرات و فرصت‌های صادراتی تمرکز کرد.

وی ادامه داد: قوانین مزاحم که در تولید ایجاد اشکال می‌کند و مانع رشد تولید می‌شود باید برداشته شود و بروکراسی هزینه‌های مالی و تسهیلاتی نیز کاهش یابد.

هاشمی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا توانسته‌ایم شعار سال گذشته مبنی بر حمایت از کالای ایرانی را محقق کنیم، افزود: از منظر بنده و طبق شواهد و قرائنی که در سطح کلان کشور شاهدش هستیم، متاسفانه ما دچار شعارزدگی شده‌ایم. رهبر معظم انقلاب از سال 87 دائم بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما مدام می‌گویند ما تجدید شده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید اقتصاد خود را در برابر بحران‌ها و شرایط سخت مقاوم کنیم و شرایط اقتصادی به وجود آمده را ترمیم کنیم اما متاسفانه شرایط اقتصادی ما با نرخ دلار رابطه خطی دارد. قیمت‌ها بدون دلیل و منطق به شدت افزایش می‌یابد.

رئیس شورای عالی بسیج کارگری خراسان رضوی تصریح کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و نیازمند ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عملیاتی هستیم تا همه برنامه‌های اقتصادی هدفگذاری شود و برای اجرای برنامه‌ها باید نظارت مستمر اتفاق بیفتد و سیستم ارزیابی عملکرد وجود داشته باشد.

انتهای پیام

captcha