پروژه ساخت سالن اختصاصی سینما در یاسوج کلید می‌خورد
کد خبر: 3816328
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

پروژه ساخت سالن اختصاصی سینما در یاسوج کلید می‌خورد

گروه فرهنگی ــ نشست تصمیم‌گیری در خصوص ساخت سالن اختصاصی سینما با حضور شهردار یاسوج، رئیس شورای شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس حوزه هنری در شهرداری یاسوج برگزار شد.

پروژه ساخت سالن اختصاصی سینما در یاسوج کلید می‌خورد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج، نستهن مقدم، شهردار یاسوج امروز، 11 خردادماه در این نشست گفت: شهر یاسوج تنها مرکز استانی است که سالن اختصاصی سینما ندارد و از گذشته نیز فکری به حال این موضوع نشده است.
وی افزود: در چند پروژه موضوع ساخت سالن سینما مطرح است اما روند اجرای این پروژه‌ها طولانی شده و این محیط‌ها چند کاربری هستند.
شهردار یاسوج با اشاره به دغدغه‌مند بودن شهرداری در خصوص مسائل فرهنگی، اظهار کرد: رایزنی‌هایی برای ساخت سینما در شهر یاسوج با سازمان سینمایی کشور صورت گرفته است.
مقدم ادامه داد: تامین زمین و ساخت و بهره‌برداری سینما به عهده شهرداری است و مشاوره فنی و تهیه نقشه و کمک مالی تا سقف 700 میلیون تومان نیز با سازمان امور سینمایی و سمعی بصری است.
وی بیان کرد: سه محل با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شورای شهر برای ساخت سینما مکان‌یابی خواهد شد‌.
همچنین، رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با ابرازی خرسندی از دغدغه‌مندی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج نسبت به مسائل فرهنگی، عنوان کرد: اگرچه سینمای ارشاد فعال است اما بنا به دلایل مختلفی استقبال از این سالن قابل ملاحظه نیست.
همچنین،‌ کیوان آشنا، رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با دغدغه‌مندی شورای شهر یاسوج نسبت به مسائل فرهنگی، ابراز کرد: از تصمیمات شهرداری یاسوج برای ساخت سینما در یاسوج حمایت خواهیم کرد‌.
وی اضافه کرد: دغدغه‌هایی نسبت به توجیه اقتصادی طرح وجود دارد که لازم است با هماهنگی و همفکری کارشناسان امر آن‌ها را برطرف کرد.
انتهای پیام

captcha