نگاه ما به قرآن ‌تشریفاتی نباشد/ اساتید قرآنی با روش‌های نوین آموزش دهند
کد خبر: 3816403
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

نگاه ما به قرآن ‌تشریفاتی نباشد/ اساتید قرآنی با روش‌های نوین آموزش دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان به قرآن از یک‌سو باید متولیان دولتی با ارائه بن کتاب جوانان را در خرید کتب قرآنی حمایت کند و همچنین اساتیدی تربیت شوند که به زبان روز و به دور از روش‌های سنتی به آموزش قرآن بپردازند‌.

نگاه ما به قرآن تزئینی و تشریفاتی است/ نیاز به اساتیدی که قرآن را با روش‌های نوین آموزش دهنداکبر عروتی‌موفق، معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب قرآن با حضور در غرفه ایکنا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه قرآن در فضای معنوی تالار قرآن اظهار کرد: عرضه کتاب در این نمایشگاه کار ارزشمندی است‌.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات در حوزه معرفی نمایشگاه در سطح شهر ضعیف بوده است، افزود: استان همدان نسبت به استان‌هایی همچون اصفهان٬ قم و مشهد که در حوزه فعالیت‌های قرآنی بسیار قوی و پر رنگ ظاهر شده‌اند فاصله بسیار دارد.
عروتی با اشاره به اینکه با ایده‌آل فاصله زیاد است، گفت: باید تلاش کرد تا قرآن را در سطوح مختلف به صحنه آورد که بخشی از آن آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن کریم در رشته‌های مختلف روخوانی٬ روان‌خوانی٬ تجوید٬ قرائت و ... در اماکن مختلف است.
عروتی با اشاره به اینکه باید قرآن با تبلیغات و جذابیت بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد، گفت: در سطح شهر همدان فرهنگسرا‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت در ایام مختلف سال بهره‌مند شد.

نبود آموزش‌های مقدماتی قرآن در بخش کودک و نوجوان‌
وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مفاهیم و تفسیر در سطح استان ضعیف و کم است، ابراز کرد: باید متولیان امور قرآنی در این حوزه با جدیت وارد شوند، در بخش کودک و نوجوان نیز خلأ و کمبودی در راستای آموزش‌های مقدماتی و عمومی و حتی سطح عالی قرآن به این قشر از جامعه حس می‌شود که باید مرتفع شود.
وی اشاره‌ای به برنامه‌های قرآنی دانشگاه بوعلی سینا داشت و گفت: فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه٬ برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید و جلسات با سابقه تفسیر قرآن کریم طی ۲ روز در هفته با استفاده از ظرفیت اساتید گروه الهیات به‌عنوان مدرسان این جلسات از جمله برنامه‌های قرآنی دانشگاه است‌.
وی با اشاره به اینکه قرآن وارد زندگی ما نشده است بیان کرد: متأسفانه نگاه ما به قرآن نگاه تزئینی و تشریفاتی است در حالی که قرآن کتاب زندگی است و سبک زندگی جوانان ما باید بر اساس قرآن و آموزه‌های ارزشمند آن باشد.
وی با بیان اینکه قرآن باید وارد زندگی ما شود، ابراز کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان در این عصر و زمان باید از یک سو متولیان دولتی قرآن را با هدیه مناسب با ارائه بن کتاب اهدا کنند و همچنین اساتیدی تربیت شود که به زبان روز و به دور از روش‌های سنتی به آموزش قرآن بپردازند‌.
انتهای پیام

captcha