به‌کارگیری ایده‌های قرآنی در جامعه با ‌انقلاب فکری امکان‌پذیر است
کد خبر: 3816419
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵

به‌کارگیری ایده‌های قرآنی در جامعه با ‌انقلاب فکری امکان‌پذیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدرس مدرسه قرآن در همدان با بیان اینکه ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه از خانواده‌ها شروع می‌شود، گفت: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال آسیب رساندن به شیعیان و جوانان مسلمان هستند باید با یک انقلاب فکری ایده‌های قرآنی را برای جامعه به‌کار گیریم.

به‌کارگیری ایده‌های قرآنی در جامعه با یک انقلاب فکری امکان پذیر استغلامرضا حیرانی، یک مدرس مدرسه قرآن همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب قرآن همدان گفت: نمایشگاه از غرفه‌های متنوعی تشکیل‌ شده که برای سنین مختلف بازتاب خوبی داشته و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در نسل جوان بسیار تأثیرگذار است چراکه قرآن یک کتاب جامع آسمانی است که بر اساس فطرت انسان‌هاست و ارتباط با آن بسیار تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: ما مشتاق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح شهر هستیم، مکان برگزاری نمایشگاه از دو جنبه بسیار خوب است اول اینکه نام این مکان تالار قرآن است که به‌منظور فعالیت‌های قرآنی ایجاد شده است و هم اینکه فضای فیزیکی برای ایجاد نمایشگاه بسیار مناسب است.
حیرانی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: هر کجا که ضربه‌ای به جامعه وارد می‌شود از کم‌کاری مسئولان است. بهتر است به‌صورت فصلی نمایشگاه‌هایی با عنوان‌های مختلف قرآنی و هنری برای تمام مخاطبان برگزار شود.
وی اظهار کرد: ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه از خانواده‌ها شروع می‌شود چراکه کودکان از سنین کم با فرهنگ و منش خانواده پرورش می‌یابند و پس‌ از آن از مهدکودک‌ها و مدارس آموزش را شروع می‌کنند بنابراین خانواده در مقام اول و سپس مراکز آموزشی در ایجاد فرهنگ قرآنی باید بیشتر توجه کنند.
حیرانی گفت: کم‌توجهی مدیران آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها به ساعت‌های درسی و آموزش صحیح و کاربردی قرآن و نگاه به درس قرآن به‌عنوان یک درس حاشیه‌ای باعث کمبود ساختارهای قرآنی شده است.
وی تصریح کرد: قرآن کتاب جامعی است که باید بیشتر ترویج پیدا کند تا فساد مدیریتی و مشکلات اقتصادی رفع شود.
وی گفت: نبود آموزش در آشنایی با فضای مجازی باعث اثرهای مخرب و آسیب‌های اجتماعی شده است، دشمنان به دنبال آسیب رساندن به شیعیان و جوانان مسلمان هستند و ‌مقابل ما باید جهاد کنیم و نباید منتظر مدیران و مسئولان باشیم باید با یک انقلاب فکری ایده‌های قرآنی را برای جامعه به‌کارگیریم.
انتهای پیام

captcha