‌۱۷۹۲ نخبه حوزوی شناسایی شدند
کد خبر: 3816440
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

‌۱۷۹۲ نخبه حوزوی شناسایی شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه اظهار کرد: تا این مرحله از اجرای مرحله ششم شناسایی استعداد‌های حوزه ۱۷۲۹ استعداد برتر خواهر و برادر شناسایی شدند.

شناسایی 1792 نخبه حوزویبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه، شب گذشته،‌ 11 خردادماه در دیدار صمیمی مدیر حوزه‌های علمیه با استعدادهای جوان برتر حوزه در قم گفت: ۸۴۰ طلبه در دوره اول تا ششم به عنوان نخبه انتخاب شدند که از این میزان ۱۴۴ نفر در رتبه استعدادی الف و ب در این نشست حضور دارند.
وی افزود: تا این مرحله از اجرای مرحله ششم شناسایی استعدادهای حوزه هزارو ۷۲۹ استعداد برتر خواهر و برادر شناسایی شدند که هزار و ۲۸۹ نفر مرتبط به حوزه برادران و حوزه علمیه اصفهان هستند؛ در مجموع، ۳۴۵ نفر نیز استعداد برتر در حوزه علمیه خواهران داریم که در چهار مرحله شناسایی شدند.
عماد بیان کرد: در مرحله اخیر شناسایی اولین نوبت شناسایی استعدادهای برتر جامعةالزهرا(س) انجام شد که ۹۵ نفر در این دور، انتخاب شدند.
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: هزار و ۱۹۸ نفر در حوزه برادران شامل استعداد برتر آموزشی، ۳۲ نفر استعداد پژوهشی و ۵۹ نفر نیز استعداد برتر تبلیغی هستند.
وی با بیان اینکه در میان خواهران نیز ۳۲۵ نفر نخبه آموزشی و ۲۰ نفر نخبه پژوهشی هستند، افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۶ نفر تا کنون تشکیل پرونده داده‌اند و سه هزار و ۲۰۷ نفر وارد چرخه مصاحبه شده‌اند؛ تعداد افرادی که پس از نتایج مصاحبه‌های علمی، برای آ‌ن‌ها تشکیل پرونده شده است هزار و ۴۷۲ نفر هستند؛ از این میان هزار و ۲۸۹ نفر واجد شرایط شدند.
عماد بیان کرد: البته در پایش‌های سالانه و هر مقطع، متاسفانه با تعدادی ریزش مواجه هستیم که جای تحلیل و رسیدگی جدی دارد؛ دراین مدت سه هزار و ۲۹۷ نفر مورد مصاحبه علمی قرار گرفتند که مجموعاً 9 هزار و ۱۱۲ نفر مصاحبه انجام شده است که در این زمینه ۱۸۷ نفر از اساتید، به عنوان مصاحبه‌گیرنده حضور و فعالیت داشتند.
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: سه مأموریت در این مرکز وجود دارد که اولین آن شناسایی، دوم، زمینه‌سازی رشد و ارتقا و افزایش مهارت‌ها و سوم، بهره‌برداری از توان نخبگان در حل مشکلات حوزه و جامعه و نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: از مشکلات در این بخش آن است که نظم و انظباط و پایش لازم میان پایه‌های علمی بین طلاب ما مورد تأمل است؛ همچنین نزدیک به 10 درصد استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، وقتی به مقطع بعد می‌رسند نمی‌توانند در چارچوب‌های استعداد برتر قرار گیرند زیرا مشکلاتی چون معیشت و نظام هدایت علمی و... آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام

captcha