امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکمان اسلامی است/ بی‌حجابی؛ دغدغه نخست
کد خبر: 3816443
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکمان اسلامی است/ بی‌حجابی؛ دغدغه نخست

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان به وظایف حکومت اسلامی برای برنامه‌ریزی رشد اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: حاکمان اسلامی وظیفه دارند نماز را در جامعه اقامه کرده و زکات را ترویج کنند؛ ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز، 11 خردادماه در مراسم معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، اظهار کرد: توقع داشتیم همه کسانی که در جلسه امروز دعوت شدند حضور پیدا می‌کردند و آنها که نیامدند بدانند از این افراد گلایه داریم.

وی ادامه داد: هر مسئولی که در مراسم معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان حضور پیدا نکرده مشخص می‌شود نسبت به این فریضه الهی دغدغه‌ای ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قرار است دل خانواده‌های شهدا و مردم مومن و ارزشی را راضی کنیم، متذکر شد: مقام معظم رهبری در بیشتر موارد در مورد امر به معروف و نهی از منکر بحث داشتند.

آیت‌الله فلاحتی بی‌بندوباری، بی‌عفتی و بی‌حجابی را در رتبه نخست دغدغه‌های جامعه دانست و بیان کرد: هیچ جلسه‌ای مهم‌تر و با ارزش‌تر از جلسه امر به معروف و نهی از منکر نیست و هر کسی به این جلسه نیامده عذرش پذیرفته نیست.

وی به وظایف حکومت اسلامی برای برنامه‌ریزی رشد اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: حاکمان اسلامی وظیفه دارند نماز را در جامعه اقامه کرده و زکات را ترویج کنند؛ ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه یکسری از نیروها باید ضابط امر به معروف و نهی از منکر باشند، خاطرنشان کرد: هیچکدام از مسئولان جامعه مقام معظم رهبری را در موضوع امر به معروف و نهی از منکر یاری نکردند و اکنون نتیجه‌اش را می‌بینیم.

آیت‌الله فلاحتی به وضعیت نامناسب حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اکنون لباس پوشیدن مردان با عفت‌تر از زنان در جامعه است؛ البته در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌خواهیم کار پلیسی انجام دهیم، بلکه می‌خواهیم امر به معروف را برای مردم بیان کنیم.

وی احیای شعائر الهی و برخورد با انحراف‌های فکری را دومین وظیفه حکومت اسلامی ذکر کرد و افزود: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است و تمام دست اندرکاران نظام باید پای کار بیایند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا و نیروهای ارزشی کنار مسئولان نظام هستند، بیان کرد: متاسفانه به لحاظ عمل اجتماعی اشرار بر ما حکومت می‌کنند.

وی برخورد با مروجان ابتذال و فساد را سومین وظیفه حاکمان اسلامی دانست و تصریح کرد: در صورتی فرزندان ما دیندار می‌شوند که ریشه‌های فساد در جامعه را بخشکانیم لذا نخواهیم گذاشت اهالی ابتذال و هنجارشکنان مسائل ارزشی ما را زیر پا بگذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار ورود موثر صداوسیمای استان به مقوله امر به معروف و نهی از منکر شد و اضافه کرد: نخستین کار حکومت فعالیت فرهنگی است و باید با موانع گسترش عدالت در جامعه برخورد شود.

وی برقراری عدالت را از دیگر وظایف حاکمان در جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: فلسفه نبوت ایجاد عدالت است؛ ضمن اینکه نیاز به تشکیلات حکومتی دارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم معرفی زن مسلمان و حجاب به جامعه، بیان کرد: جامعه ما دینی، شیعی و قرآنی است، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده و باید زنده شود و لذا بنای ما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر زدوخورد نیست، بلکه بیان اوامر خداوند است.

وی با تاکید بر لزوم پای کار بودن تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: هر نهاد و دستگاهی که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کم‌کاری یا ترویج بی‌بندوباری کرده با آن دستگاه برخورد می‌شود و این موضوع را رسانه‌ای می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، در این مراسم حسن کربلایی با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور به مدت دو سال به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان منصوب شد.

انتهای پیام

captcha