وقف‌هایی که با برکت رمضان عجین می‌شود/ ثبت 4 فقره وقف جدید در سربیشه
کد خبر: 3816462
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی؛

وقف‌هایی که با برکت رمضان عجین می‌شود/ ثبت 4 فقره وقف جدید در سربیشه

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت الهی چهار فقره وقف جدید در شهرستان به ثبت رسید.

وقف‌هایی که با برکت رمضان عجین می‌شود/ ثبت 4 فقره وقف جدید در سربیشهعلی امینی‌نسب، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال‌های متوالی همزمان با ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری طرح ضیافت الهی می‌کند.
وی هدف از اجرای طرح ضیافت الهی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: ایجاد فضای معنوی برای مردم به ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس بقاع متبرکه از دیگر اهداف این طرح است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، فضای بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان غبارروبی، عطر افشانی، نظارت و آماده‌سازی شد، ادامه داد: همچنین آیین استقبال از ماه مبارک رمضان با سخنرانی روحانیون و ادعیه‌خوانی در بقاع متبرکه انجام شد.
امینی‌نسب از اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان سید حامد علوی روستای چنشت، بی بی زینب خاتون(س) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و افزود: قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم در پارک شهدای گمنام سربیشه، روستای چنشت و مهدیه مود در راستای طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این طرح، مطرح کرد: برپایی محافل انس با قرآن، قرائت و تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات، مراسم شب‌های قدر، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه‌های معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، خیمه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی و جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) از جمله برنامه طرح ضیافت الهی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از ثبت سه فقره وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این وقف‌ها با نیات اطعام و عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم، افطار مؤمنین در ماه مبارک رمضان و هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی( ع) ثبت شده است.
امینی نسب افزود: همچنین همزمان با 27 رمضان واقف نیک اندیش علی بلوچی فرزند یک قطعه زمین مشجر به درخت زرشک ۴ ساله به تعداد ٣٧ اصله به مساحت تقریبی ٢۵٠ متر مربع و یک قطعه زمین زعفران کاشته شده ۴ ساله به مساحت تقریبی ٨٠ متر مربع با آب مورد نیاز از چاه کشاورزی شماره ۵ دشت سربیشه را برای هزینه‌های فرزندان بی‌سرپرست و مراکز فرزندان بی سرپرست تحت پوشش و نظارت اداره بهزیستی شهرستان سربیشه وقف کرد.
وی تعداد وقف صورت گرفته از ابتدای امسال با احتساب این وقف‌ها در شهرستان سربیشه را شش فقره اعلام و افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان روزه‌داران از محل موقوفات مرتبط به مدت سی شب اطعام می‌شوند.
انتهای پیام

captcha