فراهم‌سازی مقدمات تبلیغ مؤثر مبانی قرآنی/ مداحان هادی ایجاد دنیایی مؤمن باشند
کد خبر: 3816514
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد؛

فراهم‌سازی مقدمات تبلیغ مؤثر مبانی قرآنی/ مداحان هادی ایجاد دنیایی مؤمن باشند

گروه جامعه ــ مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ستایشگران اهل‌بیت‌(ع) باید مردم را به سمت ایجاد دنیایی ایمانی راهنمایی کنند، گفت: تلاش سازمان فراهم کردن مقدمات لازم برای تبلیغ مؤثر مبانی دینی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به رسالت ستایشگران و مداحان اهل‌بیت‌(ع) در گام دوم انقلاب و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: ستایشگران و مداحان اهل‌بیت(ع) یکی از اثرگذارترین صنوفی هستند که به برکت انقلاب اسلامی اعتلای والایی را کسب کرده‌اند و با شروع انقلاب اسلامی، که همزمان با مراسم محرم و صفر آغاز شد، توانستند در بصیرت‌افزایی ملت و جامعه اسلامی به ایفای نقش بپردازند.

‌وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید کرده‌اند، یکی از تأثیرگذارترین اقشار در تزریق روحیه مقاومت و جهاد در راه خدا در دوران جنگ تحمیلی، جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت‌(ع) بودند که همواره در مسیر انقلاب و دفاع از مهین و ارزش‌های اسلامی تلاش کردند؛ همین مسئولیت ایجاب می‌کند تا مداحان بدانند که ستایشگری اهل‌بیت‌(ع) ذخیره مهمی برای انقلاب است و باید تلاش کنند تا مردم را به سمت اهداف انقلاب یعنی ایجاد یک دنیای سالم، امن و ایمانی راهنمایی کنند.
 
وجود ۹۲ هزار هئیت مذهبی و بیش از۸۰ هزار مداح
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۹۲ هزار هئیت مذهبی و بیش از۸۰ هزار مداح داریم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مرام‌نامه و عملکرد آینده انقلاب اسلامی برای همه این گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه از جمله مداحان است و باید براساس مقتضیات مخاطبین به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم به تبیین آن بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین باباخانی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان با توجه به این بیانیه اشاره کرد و گفت: تمام توان و تلاش سازمان تبلیغات برای فراهم کردن مقدمات لازم برای تبلیغ مؤثر مبانی قرآنی از طریق طلاب، روحانیون، مداحان و جامعه مبلغین است؛ هرچند امروز شرایط تبلیغی ما بهتر از قبل است، اما لازم است تا رسانه هم فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده را منتشر کند و به عموم جامعه اطلاع دهد.
 
ارتقای امام مسجد به امام محله
وی در خصوص برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص حوزه تبلیغ نیز گفت: امروز یک روحانی می‌تواند در شرایط خالی از امکانات محله‌ای را دگرگون کند و بر همین اساس موضوع سازمان تبلیغات اسلامی ارتقای امام مسجد، به امام محله است و سعی و تلاش سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد تحول و استفاده از ظرفیت طلبه‌ها در نقاط مختلف کشور است؛ با توجه به همین موضوع، امسال یک‌هزار نقطه در کشور به صورت آزمایشی برای اجرای طرح آموزش روحانیون به اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha