استهلال ماه شوال توسط ۱۵ گروه در استان مرکزی/ به احتمال زیاد چهارشنبه عید است
کد خبر: 3816584
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

استهلال ماه شوال توسط ۱۵ گروه در استان مرکزی/ به احتمال زیاد چهارشنبه عید است

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد استهلال استان مرکزی گفت: به منظور رصد هلال ماه شوال، ۱۵ تیم تخصصی استان مرکزی به مناطق مورد‌نظر و ارتفاعات اعزام می‌شوند.

استهلال ماه شوال توسط 15 گروه در استان مرکزی/ به احتمال زیاد چهارشنبه عید است

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی و رئیس ستاد استهلال استان در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: به منظور رؤیت هلال ماه شوال سال 1440 هجری قمری 15 تیم تخصصی استان مرکزی سه‌شنبه، 14خرداد مقارن با 29 رمضان به مناطق مورد‌نظر و ارتفاعات اعزام می‌‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات از جمله دوربین و تلسکوپ‌های تخصصی در اختیار گروه‌های استهلال قرار گرفته است، اظهار کرد: هر گروه نسبی متشکل از 10 نیروی متخصص است که این وظیفه خطیر را برعهده دارند و در مجموع 170 نفر به ارتفاعات استان رهسپار می‌شوند.
حجت‌الاسلام حاجی‌پور اضافه کرد: پارامترهای اعلام شده بر اساس نرم‌افزارهای اعلامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری احتمال رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه روز سه شنبه، 14 خرداد مقارن با 29 ماه مبارک رمضان وجود دارد و احتمالا چهارشنبه 15 خرداد اول شوال و عید سعید فطر است، اما برای ارائه نظر قطعی باید ماه رؤیت شود که اطلاع‌رسانی دقیق به موقع انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha