جنایات بشریت نتیجه غفلت از مرگ است
کد خبر: 3816617
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

جنایات بشریت نتیجه غفلت از مرگ است

گروه معارف ــ معاون آموزشی دانشگاه عالی شهید مطهری زاهدان گفت: تمام جنایاتی که بشریت مرتکب می‌شود، نتیجه غفلت از مرگ و قیامت است؛ اگر انسان همیشه مرگ را نصب‌العین خود قرار دهد، هیچگاه جسارت ارتکاب جرم را پیدا نمی‌کند؛ لذا سفارش شده که در مراسم تشییع جنازه اموات حضور پیدا کنید تا مرگ را از یاد نبرید.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علی نظری، معاون آموزشی دانشگاه عالی شهید مطهری زاهدان امروز، 12 خردادماه در محفل جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم که از سوی جهاددانشگاهی استان در حسینیه بقیة‌الله الأعظم(عج) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: سوره مبارکه واقعه از سوره‌هایی است كه اخبار قیامت و احوال آن در آن آمده است؛ از رسول اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند «سوره‌های هود، واقعه، مرسلات و نبا مرا پیر كرد».
وی ادامه داد: سوره واقعه از سوره‌هایی است که اگر هر شب تلاوت شود، رزق و روزی را زیاد می‌کند؛ اگر سیری در زندگی علما و دانشمندان داشته باشیم، می‌بینیم که بخشی از موفقیت خود را مدیون تلاوت مداوم این سوره مبارکه هستند.
معاون آموزشی دانشگاه شهید مطهری زاهدان بیان کرد: آیاتی که در مورد مرگ و قیامت هستند، اثر تربیتی دارند؛ چراکه انسان موجودی است که مدام نیاز به تذکر و یادآوری دارد، زیرا خیلی زود خود را گم کرده و قیامت را از یاد می‌برد.
وی اظهار کرد: خداوند در آیه 83 سوره مبارکه واقعه می‌فرماید «‌‌فَلَوْلا إِذا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ» پس چرا هنگامى که جان به گلوگاه مى‌رسد، توانایى بازگرداندن آن را ندارید؟ و در ادامه می‌فرماید «وَ أَنْتُمْ حِینَئِذ تَنْظُرُونَ» یعنی شما در این حال نظاره مى‌کنید و کارى از دستتان ساخته نیست.
نظری افزود: تمام جنایاتی که بشریت مرتکب می‌شود، نتیجه غفلت از مرگ و قیامت است؛ اگر انسان همیشه مرگ را نصب‌العین خود قرار دهد، هیچگاه جسارت ارتکاب جرم را پیدا نمی‌کند؛ لذا سفارش شده که در مراسم تشییع جنازه اموات حضور پیدا کنید تا مرگ را از یاد نبرید.
وی عنوان کرد: در سوره واقعه همچنین خداوند با زبان پند و اندرز، در خصوص مقامات مقربین و انواع پاداش‌هاى آن‌ها در بهشت سخن می‌گوید؛ مقربین کسانی هستند که هرگز رنگ عوض نکرده و در عقیده خود ثابت‌قدم هستند.
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: خداوند در آیه 85 سوره واقعه می‌فرماید «وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَ لکِنْ لاتُبْصِرُونَ، و ما از شما به او نزدیکتریم ولى نمى بینید» سعادتمند، انسانی است که خدا را به خود نزدیک می‌بیند و از یاد معاد و قیامت غافل نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha