جمع‌آوری زکات فطریه لرستانی‎ها در ۲۲۰۰ پایگاه
کد خبر: 3816634
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

جمع‌آوری زکات فطریه لرستانی‎ها در ۲۲۰۰ پایگاه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد لرستان در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات فطره در لرستان، گفت: شورای زکات لرستان با ساماندهی ۲۲۰۰ پایگاه در محل برگزاری نماز عید فطر زکات فطره شهروندان را جمع‌آوری می‌کنند.

۲۲۰۰ پایگاه، زکات فطره مردم لرستان را جمع‌آوری می‌کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان، امروز یک‌شنبه، ۱۲خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی شورای عالی زکات در ترویج سنت الهی فریضه واجب زکات، گفت: کارگروه استانی زکات فطره تشکیل و فرآیند جمع‌آوری با هماهنگی این ستاد انجام می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آرم شورای زکات در پایگاه‌های جمع‌آوری، افزود: جهت یکپارچه‌سازی اجرای برنامه‌های زکات فطره مطابق با تبصره ماده یک قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجاری فاقد هویت و مجوز جلوگیری می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به هماهنگی با مراکز خیریه دارای مجوز، اضافه کرد: مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها، مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و حسینیه‌ها، بقاع و امام‌زادگان در خصوص موضوع جمع‌آوری و مصرف زکات فطره انجام گرفته و براساس مخاطبان نیازمند هزینه می‌شود.
وی به آمادگی دو هزار و ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات در روز عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: از این پایگاه‌ها ۲۸۰ مکان مصلی، حسینیه، مساجد و یک‌هزار و ۹۲۰ شورای زکات در روستاها به‌صورت هماهنگ و آرم شورای زکات اقدام به جمع‌آوری می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به چاپ پاکت‌های مخصوص جمع‌آوری زکات فطریه عام، گفت: طراحی پاکت‌ها به‌گونه‌ای انجام شده که امکان جمع‌آوری و علامت‌گذاری فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد، کفاره غیر عمد نیز تعبیه شده است.
وی به نحوه مصرف زکات فطریه جمع‌آوری شده اشاره کرد و افزود: وجوهات جمع‌آوری شده پس‌از جمع‌بندی در اختیار مؤسسات خیریه و مراکز درارای مجوز قرار می‌گیرد. مبالغ اختصاصی کمیته امداد نیز صرف کمک به ایتام و خانواده‌های تحت‌حمایت می‌شود و در بخش دیگر در صورت رضایت زکات‌دهندگان و تصویب شورای زکات محل در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha