مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زکات فطره و جزئیات برگزاری نماز عید به امامت رهبر انقلاب
کد خبر: 3816709
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زکات فطره و جزئیات برگزاری نماز عید به امامت رهبر انقلاب

گروه اندیشه ــ اعلام میزان زکات فطره و جزئیات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب از جمله اخباری هستند که امروز بیشترین انعکاس را در صفحات معارفی رسانه‌ها داشتند.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 12 خردادماه، به انتشار خبرهایی در زمینه میزان زکات فطره امسال و همچنین جزئیات اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب پرداختند.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 12 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «فراخوان دوره معرفتی اسلام ناب منتشر شد»، «دهمین گردهمایی بزرگ فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد»، «اقامه نماز عید سعید فطر به‌امامت رهبر انقلاب»، «دفتر رهبر انقلاب مبلغ زکات فطریه و کفاره را اعلام کرد»، «آیه‌ای امیدبخش درباره آمرزش تمام گناهان»، «احکام روزه‌داران|چه اقلامی می‌توان فطریه داد؟»، «راه و مکتب امام خمینی(ره) ملت ما را از ذلت نجات داد»، «اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود»، «شعار دهه کرامت اعلام شد؛ خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)»، «تلاوت جزء بیست‌وهفتم قرآن‌ با صدای «سبزعلی، منشاوی و خلیل‌الحُصری»»، «دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان»، «نتایج جشنواره دعا و اذان برتر اعلام شد» هستند.
خبر «راه و مکتب امام خمینی (ره) ملت ما را از ذلت نجات داد» مربوط به سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محفل انس با قرآن است که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه شریف، جامع علمی کاربردی و شهید بهشتی در حسینیه جماران برگزار شد و در بخش‌هایی از آن آمده است دشمنان در قرن 19 سیصد هزار کیلومتر از خاک کشور را جدا کردند و بعدها هم سران سلطه در اجلاس تهران حتی حضور شخص اول مملکت را نپذیرفتند، آن‌ها 200 سال بر سر ما کوبیدند، اما به برکت وجود حضرت امام خمینی(ره) ملت ایران از حالت تحقیرشده بیرون آمد و امام(ره) با توکل به خداوند عالم، عنصر اراده ملی را در مدیریت کشور جاری کرد. اصل نظام را به همه‌پرسی گذاشت و به‌خصوص جوانان را میدان‌دار کارهای کشور کرد.
حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: با رهبری امام(ره)؛ جوانان هویت پیدا کردند و ثمره این هویت بخشیدن برقراری ثبات، امنیت و از دست ندادن حتی یک وجب از خاک کشور در دوران جنگ تحمیلی بود که همه این سرافرازی‌ها به برکت وجود امام(ره) میسر شد؛ بعد از جنگ هم در حوزه‌هایی چون علم و فناوری، بهداشت و میزان مشارکت ملت در سرنوشت خود، ملت ایران سرافراز هستند 95 درصد آثار علمی پژوهشی و تحقیقات مؤثر علمی در دانشگاه‌ها و بعد از انقلاب پدید آمده است و امروز ملت شریف ایران احساس عزت و سربلندی دارد و معنویت، اخلاق و ایستادگی در این مرزوبوم روزافزون شده و همه این موهبت‌ها را مدیون امام خمینی(ره) هستیم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هشت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «درخواست ستاد برگزاری نماز عید فطر مبنی‌بر عدم چاپ دعای قنوت نماز عید»، «معرفی راه‌یافتگان به مرحله دوم جشنواره دعا و اذان برتر+اسامی»، «هویت جامعه را «امام» شکل می‌دهد»، «نظر امام خامنه‌ای و ۵ مرجع تقلید درباره زکات فطره امسال»، «نمازی که فرشتگان ۲ بار ثبتش می‌کنند/ اولین نمازی که واجب شد»، «شخصیت، راه و مکتب امام خمینی ملت ما را از ذلت نجات داد»، «عذرم را بپذیر/ دعای روز بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان+ صوت» هستند.
«هویت جامعه را «امام» شکل می‌دهد» عنوان خبری است که مربوط به جلسه درس آیت‌الله اراکی است که در بخش‌هایی از آمده است هویت مسلمانی کجا شکل می‌گیرد؟ هویت مسلمانی به امامت مسلم است؛ «وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ إِذْ قَالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ قَالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ» ما قبلاً مطرح کردیم که اسلام ابراهیمی است که به امامت می‌رساند؛ در قضیه ذبح اسماعیل علیه السلام می‌فرماید: «فَلَمَّا أَسْلَمَا وَ تَلَّهُ لِلْجَبِینِ * وَ نَادَیْنَاهُ أَن یَا إِبْرَاهِیمُ * قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا إِنَّا کَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ»
وی افزود: این «کذلک» یک مدتی برای من مسأله بود که یعنی چه؟ این‌چنین محسنین را پاداش می‌دهیم یعنی به چه صورت؟ در کجای آیه پاداش آمده است؟ جواب این است که همان «فَلَمَّا أَسْلَمَا» پاداش احسان محسنین است. در نتیجه احسان مستمر، در نتیجه تداوم این عمل است که به مقام اسلام ابراهیمی می‌‌رسد. در مقابل آن هم اسلام اعرابی است «قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَکِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَ لَمَّا یَدْخُلِ الْإِیمَانُ فِی قُلُوبِکُمْ». اسلام ابراهیمی، اسلام اطاعت محض است؛ اراده امام تابع محض اراده خداست و لذا هویتش صفت الهی است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 13 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «اقامه نماز عید سعید فطر تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای»، «قیمت فطریه هر نفر هشت هزار تومان اعلام شد»، «اعلام مبلغ زکات فطریه و کفاره روزه از سوی مراجع عظام تقلید»، «آیت‌الله اراکی: مستند سازی‌های علمی مانع از تحریف شخصیت امام خمینی می‌شود»، «رمز و راز عبادت؛ مراتب عبادت»، «رقابت ۲۶۰ فرهنگی استان فارس در مسابقات قرآن و عترت»، « مسلمان شدن یک جوان قبرسی در دفتر آیت‌الله نوری همدانی»، «شخصیت، راه و مکتب امام خمینی (ره) ملت ما را از ذلت نجات داد»، «آیت‌الله اعرافی:حوزه باید محور راهبری معنویت و فکر دینی در جامعه باشد»، «شعار دهه کرامت امسال اعلام شد»، «آیت‌الله سعیدی: به نابسامانی‌های خودساخته در جامعه انتقاد داریم»، «جشن کرامت در ۱۰ بوستان شهر قم برگزار می‌شود/حضور سفیران کریمه در کشورهای مختلف» و «شرح دعای روز بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان+صوت» هستند.
«حوزه باید محور راهبری معنویت و فکر دینی در جامعه باشد» عنوان خبری است که مربوط به سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور است که در دیدار با نخبگان حوزه که در مرکز مدیریت حوزه ایراد شده است و در بخش‌هایی از آن آمده است بحث اخلاق نخبگی و ممتاز بودن و همچنین قدرت‌های ذهنی و استعدادهای شخصیتی یک مقوله خاص است که باید در این زمینه آسیب‌ها و چالش‌های فرزانگی را بدانیم؛ در این عرصه ممکن است آسیب‌هایی پیش پای نخبگان قرار گیرد. یکی از آسیب‌های مهم فرزانگی و برتری در هوش شخصیتی و ارتباطی، آن است که انسان از این نعمت غافل باشد که اگر از عنایتی که خداوند به ما داشته است غفلت کنیم قطعاً سقوط می‌کنیم و به عجب دچار می‌شویم؛ در این نعمت الهی، خانواده و جامعه نیز نقش آفرین بوده است که نباید از این مسائل نیز غفلت کنیم. خودبسندگی باعث می‌شود که افراد نخبه از رشد و پیشرفت بازبمانند؛ در زندگی خود بارها دیده ام که استعدادهای بالایی که به خودبسندگی دچار شدند از استعدادهای متوسط با همت بسیار عقب تر هستند. اگر کسی دارای استعداد بود باید بداند که استعداد، جای کار را نمی‌گیرد و رشد او نیازمند رشد در همه ابعاد و به شکل متوازن است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز 6 خبر را روی خروجی خود برده است که تیتر آنها عبارت از «بازخوانی اصول سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره)»، «مبلغ زکات فطریه و کفاره امسال اعلام شد»، «نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب برگزار می‌شود»، «آرمان‌خواهی را امام (ره) برای ملت ایران به ارمغان آورد»، « چشم‌ها را قرآنی بشوی!» و «تیشه به روی خود!» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار نوزده خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «ترتیل جزء بیست و هفتم قرآن با صدای شحات انور»، «مداحی حماسی ميثم‌مطیعی علیه آل سعود در اربعین شهدای‌حجاز + فیلم»، «فراخوان نهایی تشکل‌های انقلابی اسلام ناب ۹۸ اعلام شد»، «فراخوان جذب طرح‌های فرهنگی ـ هنری مسجدی‌های تهران»، «توصیه شیطان به حضرت نوح (ع) چه بود؟ + فیلم»، «مسلمان شدن یک جوان قبرسی در دفتر آیت‌الله نوری همدانی»، «حوزه باید محور راهبری معنویت و فکر دینی در جامعه باشد»، «کوفه ای دیار علی محرم اسرار علی با نوای مهدی رسولی»، «شخصیت، راه و مکتب امام خمینی (ره) ملت ما را از ذلت نجات داد»، «مبلغ زکات فطریه و کفاره ۹۸ اعلام شد» و «نتایج جشنواره دعا و اذان برتر اعلام شد» هستند.
همچنین «شعار دهه کرامت امسال اعلام شد»، «مداحی یا علی یا عظیم یا من یسمی بالغفور الرحیم با نوای سید مجید بنی فاطمه»، «آیا خمس به منزل مسکونی دوم تعلق می‌گیرد؟»، «فرصتی برای درنگ و اندیشه در واپسین روز‌های رمضان ۹۸/ هیئتی که فقط در مناجات و ذکر مصیبت خلاصه نمی‌شود»، «حدیث امام صادق (ع) درباره دوستی اهل بیت (ع)»، «دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته» و «آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی میزان زکات فطره ۹۸ را اعلام کرد» نیز عنوان دیگر اخباری است که در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.
در بخش‌هایی از خبر «مسلمان شدن یک جوان قبرسی در دفتر آیت‌الله نوری همدانی» آمده است مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی گفت: یک جوان قبرسی با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی در تهران و گفتن شهادتین، مسلمان شد و نام محمد را برای خود برگزید. آیت الله سید باقر آیت میردامادی با بیان اینکه تاکنون چندین مسیحی با حضور در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران و گفتن شهادتین، مسلمان شدند، یادآور شد: طی حدود ۱۴ سال فعالیت این دفتر، تعدادی از برادران و خواهران اهل سنت نیز با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، مستبصر (شیعه) شدند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران سه خبر را روی خروجی خود برده است که تیتر آنها عبارت از «کنگره شعر «مواهب» جایی است برای بیان مفاهیم دعا با زبان شعر»، «دعای بیست‌وهفتمین روز از ماه مبارک رمضان» و «شهادت؛ بالاترین مصداق ایثار» هستند.
انتهای پیام

captcha