برپایی۱۷۹۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در گیلان
کد خبر: 3816912
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

برپایی۱۷۹۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان گیلان به برپایی هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری فطریه در سراسر استان اشاره کرد و گفت: افراد همچنین می توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۱# نسبت به پرداخت زکات فطریه خود برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 13 خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت پرداخت زکات در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات خانوارهای محروم از طریق پرداخت زکات حل می‌شود بنابراین انتظار داریم تا مردم نوع‌دوست گیلان نسبت به پرداخت زکات همت و تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن عید سعید فطر افزود: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند فطریه خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سراسر استان و سطح مساجد برای کمک به نیازمندان اهداء کنند.

اهرابی به برپایی هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری فطریه در سراسر گیلان اشاره کرد و ادامه داد: هر مؤسسه خیریه و یا سازمان ذیربط برای جمع‌آوری ‌فطریه در سطح استان ابتدا باید مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها را دریافت کند و مبالغ جمع‌آوری‌شده و هزینه‌کردها را هم باید به اطلاع این نهاد برسانند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: برخی از مردم نیکوکار اگر به دلایلی نمی توانند در پایگاه های کمیته امداد حضور بهم رسانند می توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۱# نسبت به پرداخت زکات فطریه خود برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.

اهرابی با بیان اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به‌عنوان روستاهای زکات‌دهنده هستند، افزود: دو هزار و ۷۲۸ نفر هم به‌عنوان عامل افتخاری در جمع‌آوری زکات به کمیته امداد کمک می‌کنند.

وی از پرداخت ۱۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط گیلانیان در سال گذشته خبرداد و گفت: از این میزان، چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان فطریه، ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است.

اهرابی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان خاطرنشان کرد: هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری‌شده توسط شورای زکات برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

یادآور می‌شود، زمان جمع‌آوری فطریه از ساعت ۶ صبح روز عید تا ساعت ۲۱ و فردای آن روز از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۵ است.

انتهای پیام

captcha