ویژه‌نامه تاریخ شفاهی «انتخاب رهبری»
کد خبر: 3816930
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد؛

ویژه‌نامه تاریخ شفاهی «انتخاب رهبری»

گروه سیاسی ــ ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «انتخاب رهبری» با هدف شرح جزئیات اجلاسیه خبرگان رهبری در 14 خرداد 1368 از سوی پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، همزمان با سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «انتخاب رهبری» با هدف شرح جزئیات اجلاسیه خبرگان رهبری در 14 خرداد 1368 از سوی پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

براساس این گزارش، بخش عمده ویژه‌نامه «انتخاب رهبری» با استفاده از خاطرات نمایندگان وقت مجلس خبرگان رهبری تهیه و تدوین شده و حاوی روایت‌های منتشرنشده و جزئیات تازه‌انتشار یافته‌ای است.

در این ویژه‌نامه خاطراتی از آیات محمد مومن، ابراهیم امینی، محمدعلی موحدی‌کرمانی، محی‌الدین حائری‌شیرازی، مرتضی بنی‌فضل، عباس محفوظی، سید علی‌اکبر قرشی، مختار امینیان، محمدتقی مروارید و محسن مجتهد شبستری برای اولین‌بار منتشر می‌شود.

همچنین روایت زوایای پنهان اجلاسیه خبرگان در 14 خرداد 1368 بخش دیگری از این ویژه‌نامه را شامل می‌شود. خبر مهم حسن روحانی برای هاشمی‌ رفسنجانی و نطق تأثیرگذار آیت‌الله جنتی در دوگانه رهبری شورایی و فردی بخشی از این پرونده است.

علاقمندان می‌توانند برای مشاهده ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «انتخاب رهبری» به اینجا مراجعه کنند.

captcha