فقدان عرضه کتب تخصصی در نمایشگاه قرآن همدان
کد خبر: 3816963
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴

فقدان عرضه کتب تخصصی در نمایشگاه قرآن همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یک فعال فرهنگی گفت: زمانی که این نمایشگاه پیشوند تخصصی قرآنی را به خود می‌گیرد، باید کتب و ملزومات قرآنی در آن رواج داشته باشد، اما کتبی که دیده می‌شود ارتباط چندانی با قرآن و یا حتی مذهب ندارند، حتی اسباب‌بازی قرآنی یا بازی‌های مذهبی هم در آن وجود ندارد.

عدم ارائه کتب تخصصی قرآن در نمایشگاه / یک فروشگاه تخصصی قرآن در همدان وجود نداردامیرحسین منطقی، فعال رسانه‌ای و فرهنگی، با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: با توجه به آمار کشوری، استان همدان جزء رتبه‌های برتر کتابخوانی است، اما در این شهر یک فروشگاه یا یک نمایشگاه تخصصی قرآن به صورت دائم برای فروش یا هدیه قرآن وجود ندارد.
وی افزود: کتابفروشی‌های مطرح در استان نیز به صورت تخصصی وارد حوزه قرآنی نشده‌اند، در حالی که شب‌ها در پیاده‌راه بوعلی کتب غیرمجاز به فروش می‌رسد و مسئولان اصلاً  رسیدگی نمی‌کنند.
منطقی تصریح کرد: به تازگی رمانی را مطالعه کرده که با اینکه ترجمه شده است اما جای تعجب دارد که چطور از همان ابتدا مجوز چاپ برای آن صادر شده است، به طوری که به طور واضح به دین و عقاید مذهبی توهین شده است.
وی در ادامه بیان کرد: زمانی که این نمایشگاه عنوان تخصصی قرآنی را به خود می‌گیرد، باید کتب تخصصی قرآن در آن رواج داشته باشد. کتبی که دیده می‌شود ارتباط چندانی با قرآن یا مذهب ندارند، حتی یک اسباب‌بازی قرآنی اعم از بالش‌های قرآنی برای نوزادان و کودکان یا بازی‌های مذهبی هم در آن وجود ندارد، در حالی که نمایشگاه تخصصی قرآنی باید میناکاران قرآنی، خوشنویسان قرآنی و ملزومات کاملاً قرآنی داشته باشد.
منطقی با تأکید بر اینکه فروش کتاب به تخصص نیاز دارد، گفت: فروشندگان کتب تخصصی قرآن باید با مردم صحبت کنند و از ویژگی‌های این آثار بگویند، چرا که مردم آشنایی ندارند و برای شناخت به این مکان می‌آیند.

این فعال فرهنگی افزود: حتی چیدمان کتب در غرفه‌های نمایشگاه هم تخصصی نیست. در تالار قرآن که یک مرکز قرآنی است باید نمایشگاه مذهبی دائمی باشد. همچنین برای خرید کتاب، نمایشگاه قرآنی را در مکان نمایشگاه بین‌المللی برگزار کنند و شهرداری از اتوبوس‌های مخصوص برای بازدیدکنندگان استفاده کند تا استقبال بیشتر شود.
منطقی با اشاره به اینکه در تالار قرآن افرادی که وسیله نقلیه ندارند با مشکل دوری مسیر مواجه‌اند و کسانی هم که وسیله نقلیه دارند مشکل پارک دارند، اذعان کرد: وجود این فضا بسیار خوب است اما باید کاری کنیم که قرآن را مهجورتر نسازیم. برگزاری چنین نمایشگاه تخصصی، تبلیغات قوی‌تر و میدانی‌تری‌ را می‌طلبد.
وی در پایان اظهار کرد: حسن بزرگ این نمایشگاه وجود کتب با چاپ قدیم و قیمت قدیم است که به افزایش فروش کمک می‌کند.
انتهای پیام

captcha