برگزاری کارگاه «نقش امام خمینی(ره) در احیای نقش بانوان» در دیواندره
کد خبر: 3816981
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

برگزاری کارگاه «نقش امام خمینی(ره) در احیای نقش بانوان» در دیواندره

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره گفت: کارگاه تخصصی «نقش امام خمینی(ره) در احیای نقش و جایگاه ممتاز بانوان» برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین ورمقانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دیواندره در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گام دوم انقلاب کارگاه تخصصی نقش امام خمینی(ره) در احیای نقش و جایگاه ممتاز بانوان و زمینه‌سازی برای نقش آفرینی برجسته آن‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی است.
حجت‌الاسلام محمدحسین سعیدی، از مبلغان اعزامی از قم در این کارگاه گفت: خداوند، زمانی پیامبر خاتم خود حضرت محمد مصطفی(ص) را برانگیخت که زن در اجتماع آن زمان کوچکترین ارزشی نداشت و روزگار را با ذلت و خواری و پستی می‌ گذراند. با آمدن اسلام زن از تمامی محرومیت‌هایی که به آنها تحمیل شده بود، نجات پیدا کرد و با آمدن اسلام زن از همه امتیازات بشری و مزایای انسانی برخوردار شد و از تجاوز به حقوق او جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: در سایه تعالیم اسلام، زن توانست مانند مردان در کارهای اقتصادی و امور اجتماعی مشارکت کند و مانند مردان به فراگیری علم و دانش بپردازند.
حجت‌الاسلام سعیدی اعلام کرد: در پناه اسلام، زن توانست با کمال شجاعت و قدرت و با منطق نیرومند و قوی خود از قانون شکنی امپراطوران جلوگیری کند و از نعمت رفاه و آسایش کامل برخوردار شود.
وی بیان کرد: اما با گذشت زمان و دور شدن از تعالیم الهی و برپایی حکومت های پادشاهان ظالم این امر به فراموشی سپرده شد؛ تا اینکه انقلاب اسلامی با رهبریت مقتدر حضرت امام خمینی(ره) ظهور کرد، و حق و حقوق از دست رفته آنها را دوباره احیا کرد و تحولی بزرگ در حوزه بانوان در ایران حاصل شد.
مبلغ اعزامی در ادامه بیان کرد: در پرتو بیانات امام، بانوان با حقوق از دست رفته خود آشنا شدند و دریافتند که خدا به آنها عزت و قدرت بخشیده است.
وی یادآور شد: در پرتو روشنگری امام، بانوان جایگاه و نقش تربیتی و تأثیرات خود در امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … را شناختند. امام چشم بانوان را به حقایق اسلام باز کرد و آنان را به قدر و ارزش خود رساند و به آنها فهماند که اسلام جز خیر و صلاح چیز دیگری نمی خواهد؛ به بانوان فهماند که اسلام هدفی جز حفظ شخصیت زن در جامعه ندارد.
انتهای پیام

captcha