پاسخ اوقاف به عدم حضور خود در نمایشگاه قرآن؛ تراکم برنامه‌های قرآنی مانع از حضور شد
کد خبر: 3817015
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

پاسخ اوقاف به عدم حضور خود در نمایشگاه قرآن؛ تراکم برنامه‌های قرآنی مانع از حضور شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان در پاسخ به علت عدم حضور اداره اوقاف به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در امور قرآن در نمایشگاه قرآن بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، این مجموعه مجری برگزاری 34 محفل ترتیل خوانی قرآن کریم در اقصی نقاط استان و همچنین محافل انس با قرآن و جزء خوانی بوده است لذا دیگر فرصت کافی برای حضور در نمایشگاه قرآن را پیدا نکرد.

پاسخ اوقاف به عدم حضور خود در نمایشگاه قرآن؛ تراکم برنامه‌های قرآنی مانع از حضور شدمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا ضمن قدردانی صمیمانه از این خبرگزاری اظهار کرد: این مجموعه خبری، با همت بالا همواره در انعکاس اخبار قرآنی بیشترین همکاری را در اداره اوقاف داشته است.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه قرآن افزود: یکی از نقاط مثبت این نمایشگاه وجود غرفه‌های مختلف ویژه انواع گروه‌های سنی است به گونه‌ای که برای تمام سلایق و علایق غرفه‌های قرآنی برپا شده است.
جمالی با اشاره به اینکه برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان باید منتظر اتفاقات و برنامه‌های خوبی در نمایشگاه‌های قرآن باشیم، اضافه کرد: وجود کتب و اقلام فرهنگی و قرآنی ویژه گروه‌های سنی مختلف، صنایع دستی مرتبط با مذهب و فرهنگ ایرانی و ... از دیگر نقاط مثبت این نمایشگاه است.
وی در پاسخ به علت عدم حضور اداره اوقاف به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در امور قرآن در نمایشگاه عنوان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، این مجموعه مجری برگزاری 34 محفل ترتیل خوانی قرآن کریم در اقصی نقاط استان و همچنین محافل انس با قرآن و جزء خوانی بوده است لذا دیگر فرصت کافی برای حضور در نمایشگاه قرآن را پیدا نکرد!!.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان اشاره ای به مسابقات سراسری اوقاف داشت و گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی تا پایان خرداد ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.
وی افزود: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 21 تیر ماه سال جاری با رقابت 230 نفر از قرآنیان و با حضور 18 نفر از داوران مجرب استانی، برای اولین بار در یک روز و در 4 سالن مجزا در محل تالار قرآن همدان برگزار خواهد شد، گفتنی است در پایان، 30 نفر از شرکت کنندگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

برگزاری یک روزه مسابقات استانی قرآن اوقاف در تالار قرآن
جمالی ادامه داد: مجموعه اوقاف سه سالی است که با همکاری آموزش و پرورش، مجری برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان زیر 18 سال نیز هست، به گونه‌ای که در سال اول علاوه بر حضور در مسابقات، کمک هزینه 32 میلیون تومانی و در سال دوم کمک 25 میلیون تومانی در جهت برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی به این مجموعه داشته است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با بیان اینکه مسابقات سازمان اوقاف فنی‌ترین نوع مسابقات قرآن است گفت: مسابقات اوقاف بستری مناسب برای محک زدن قاریان، موذنان و حافظان حرفه‌ای قرآن کریم برای تعیین سطح کیفی معلومات و داشته‌های قرآنی خود است.
وی با بیان اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم زیر نظر اداره اوقاف در محل آستان مبارک امامزاده عبدالله(ع) همدان دایر است گفت: این مجموعه حدود 5 سالی است که راه اندازی شده است و اکنون با 12 مربی و 700 کاربر در جهت حفظ قرآن در حال فعالیت است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با اشاره به اینکه سهم استان همدان در سال گذشته در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، 8 هزاز و 800 نفر بوده است گفت: از این تعداد 5 هزاز و 500 حافظ 1 جزء تا 30 جزء در سطح استان تربیت شده است.
جمالی با اشاره به اینکه سهم امسال استان در جهت تربیت حفاظ قرآن، 2 هزار و 500 نفر است گفت: امسال تنها اداره اوقاف مجری طرح تربیت حفاظ نیست بلکه با همکاری موسسات و تشکل‌های قرآنی استان همچون، اداره زندان‌ها، جامعه القرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حلقه‌های صالحین و ... این طرح اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های حفظ و محافل انس با قرآن می‌تواند در جذب کودکان و نوجوانان به قرآن موثر واقع شود گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم دولتی نقش مهمی در باروری اعتقادات دانش آموزان و جذب آنان به قرآن دارد.
جمالی ادامه داد: 12 سال از زندگی فرزندان ما در محیطی همچون مدارس طی می‌شود که این بازه زمانی می تواند فرصت بسیار خوبی برای تربیت حفاظ و قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی قرآن و به تبع ترویج فرهنگ ناب قرآن در سطح کشور شود.
این داور مسابقات قرآن ضمن تأکید بر استفاده از قرآنیان در بدنه آموزش و پرورش عنوان کرد: در سطح کشور و استان، ظرفیت بالا و خوبی از قاریان، حافظان و فعالان قرآن وجود دارد که می‌توانند با جذب در آموزش و پرورش به آموزش قرآن با رعایت تمام اصول برای دانش آموزان بپردازند.
وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند در تشویق کودکان و نوجوانان به قرآن موثر واقع شود، برگزاری محافل انس به قرآن با حضور قاریان بین‌المللی است که متأسفانه به دلیل هزینه‌های سنگین برگزاری چنین محافلی در سطح استان کم است.
انتهای پیام

captcha