شهدای مدافع حرم در قیامت با پیامبر(ص) همنشین هستند/ وجود 600 آیه در مورد جهاد
کد خبر: 3817119
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
آیت‌الله عابدی:

شهدای مدافع حرم در قیامت با پیامبر(ص) همنشین هستند/ وجود 600 آیه در مورد جهاد

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود 600 آیه قرآن در مورد جهاد گفت: شهدای مدافع حرم در قیامت با پیامبر(ص) و ائمه(ع) همنشین خواهند بود.

شهدای مدافع حرم در قیامت با پیامبر همنشین هستند/ وجود 600 آیه در مورد جهادبه گزارش ایکنا، آیت‌الله احمد عابدی، استاد حوزه علمیه دوشنبه شب 13 خردادماه در جمع خانواده شهدای مدافع حرم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه مخبتین کسانی هستند که دلشان با نام خدا شاد می‌شود و کسانی که دارای اخلاص اهل یقین هستند گفت: شهدا نیکان هستند و باید از خدا بخواهیم تا توفیق آنان را به ما بدهد.

وی افزود: در زمان پیامبر(ص) فردی عاشق ایشان بود و آنقدر علاقه داشت که هر روز به مسجد می آمد و پیامبر را ملاقات کرده و بعد سراغ کار خود می‌رفت؛ یک روز با خود فکر کرد که من اگر جهنمی باشم پیامبر(ص) را در قیامت نخواهم دید و اگر بهشتی باشم باز هم چون هم رتبه با ایشان نیستم ایشان را نخواهم دید لذا نگران شد و محضر پیامبر آمد که آیه شریفه «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» نازل شد؛ یعنی هر کسی که حرف خدا و پیامبر(ص) را گوش دهد با پیامبر، صدیقین، صالحان و شهدا خواهد بود.

وی افزود: امام صادق(ع) در ذیل این آیه فرمودند که مراد از نبیین، پیامبر(ص)، صدیقین امام علی(ع)، شهدا، امام حسن و امام حسین(ع) و صالجین، فرزندان امام سجاد(ع) تا امام یازدهم و حسن رفیقا، امام مهدی(عج) است.

عابدی با بیان اینکه این فکر ثعبان بود که اگر کسی جهنم برود پیامبر را نمی‌بیند و یا اگر بهشتی باشد او را نخواهد دید، بیان کرد: ما چه بهشتی و چه جهنمی باشیم روز قیامت پیامبر(ص) را می‌بینیم زیرا روز قیامت حجاب وجود ندارد و بهشتی، جهنمی و جهنمی بهشتی را می‌بیند و همه همدیگر را می شناسند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد:  در دنیا خداوند ستارالعیوب است و روز قیامت روز تبلی السرائر است؛ در قیامت نه خورشید و نه ماه است و سراسر روز است و همه از نیات هم با خبر می‌شوند. در بهشت هم بهشتیان روبروی هم هستند ولی همنشینی با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مستلزم اطاعت از دستورات خداوند و آنان است.

عابدی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در راه مبارزه با اسرائیل و آمریکا، داعش و منافقان دین جنگیدند، تصریح کرد: قرآن حدود 600 آیه در مورد جنگ دارد در حالی که در مورد خمس تنها یک آیه دارد؛ هیچ قصه‌ای در قرآن مفصل تر از جنگ تبوک نیست و حتی از قصه حضرت یوسف(ع) مفصل‌تر است البته لفظ جنگ تبوک در قرآن نیامده ولی سوره توبه از یوسف مفصل‎تر وهمه آن در مورد جنگ با منافقان است.

وی افزود: علت اینکه توبه را سوره فاضحه می‌دانند به همین دلیل است زیرا افشاکننده ماهیت منافقانی است که ادعای اسلام داشتند؛ پیامبر(ص) وقتی  دستور این جنگ را دادند فردی گفت که من کفش ندارم و چون پول و شمشیر هم ندارم نمی‌توانم در جنگ حاضر شوم و از این بابت خیلی غصه خورد؛ همان شب در نماز شب گریه کرد و در همین حین به او الهام شد که گفت: خدایا هر کسی که به جنگ برود و غیبت مرا کرده باشد او را می‌بخشم ولی اگر کسی جنگ نرفته باشد و غیبت مرا کرده باشد او را نمی‌بخشم؛ برای نماز صبح مسجد رفت؛ پیامبر(ص) گفت چه کسی دیشب صدقه داده؟ کسی جواب نداد و رو به آن شخص کرد و دوباره سؤال خود را تکرار کرد و وی نیز ماجرا را تعریف کرد. سپس پیامبر(ص) به وی فرمود: بشارت باد خداوند تو را جزء صدقه‌دهندگان قرار داد که صدقه آن هم قبول شده است لذا مایه گذاشتن از مال، آبرو و جایگاه اجتماعی هم نوعی صدقه دادن در راه جنگ در راه خدا محسوب می‌شود.

عابدی بیان کرد: در این جنگ پیامبر 25 هزار سرباز داشت؛ فردی به ایشان فرمود وضع شما از جهت سرباز و امکانات خوب است چون در جنگ بدر 300 نفر سرباز داشتید؛ پیامبر(ص) فرمود برو ببین چند نفر سرباز واقعی هستند؛ این فرد رفت و برگشت و گفت که جز 25 سرباز مابقی منافق بودند؛ در کتب تفسیری در مورد راه شناخت پیدا کردن این فرد بیان شده است. این فرد به سربازان گفت: پیامبر(ص) می‌گوید برویم اروپا را بگیریم و برخی هم می‌گویند برویم میوه‌ها را بچینیم چون این جنگ همزمان با فصل چیدن میوه بود و وقتی این مسئله را اعلام کرد فقط 25 نفر گفتند ما هر چه پیامبر(ص) بگوید تابع او هستیم.

عابدی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم دنبال حرف رهبری و ولی فقیه و خدا و پیامبر بودند و در روز قیامت هم با پیامبر(ص) محشور خواهند شد. 

در پایان مراسم تعداد ۳۶ نفر از دانش‌آموزان ممتاز از فرزندان دختر و پسر شهدای مدافع حرم هدایایی از دست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی دریافت کردند.

انتهای پیام 

captcha