هنر از دیدگاه امام (ره) باید بتواند ارزش‌های اسلامی را تبیین کند
کد خبر: 3817131
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

هنر از دیدگاه امام (ره) باید بتواند ارزش‌های اسلامی را تبیین کند

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: هنر از دیدگاه امام (ره) باید بتواند ارزش‌های اسلام ناب محمدی را تبیین کرده و آن را صیقل دهد و درد دردمندان آسیب دیده در طول تاریخ را منعکس کند.

هنر از دیدگاه امام (ره) باید بتواند ارزش‌های اسلام ناب محمدی را تبیین کردهمحمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: امام راحل علاوه بر حوزه‌های عرفانی و فلسفی به حوزه فرهنگ و هنر نیز اشرافیت کامل داشت و در حوزه شعر و ادب صاحبنظر بوده و دیوان اشعار ایشان نیز در دسترس عموم قرار دارد.

وی، می‌افزاید: رهنمودها و بیانات امام راحل در حوزه فرهنگ و هنر راهگشای هنرمندان بود به طوری که آنان با الهام از دیدگاه‌های ایشان هنر خود را در مسیر تعالی و تکامل انسان به کار بردند.

محمدپور افزود: هنر از دیدگاه امام (ره) باید بتواند ارزش‌های اسلام ناب محمدی را تبیین کرده و آن را صیقل دهد و درد دردمندان آسیب دیده در طول تاریخ را منعکس کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: ایشان با هنر نابی که بتواند مفاهیم عرفانی و اسلامی را در دنیا معرفی کند موافق بود و از هنرمندانی که در این مسیر گام برمی داشتند قدردانی می کردند.

وی، ادامه می دهد: امام راحل بار مسئولیت هنرمندان را سنگین و هنر را در بین این افراد به عنوان امانت می‌دانستند و به آنان توصیه می‌کردند که با نگاه مکتبی در مسیر تعالی مردم، ترویج ارزش های اخلاقی و اسلامی و خوداتکایی گام بردارند و با فساد و ابتذال مقابله کنند.

محمدپور، با اشاره به اینکه امام (ره) اهل هنر و قلم را به حرکت در مسیر تعالی و رشد انسان‌ها با استفاده از زبان نافذ و زیبای شعر تشویق می‌کردند، یادآوری می‌کند: هنرمندان بزرگی مانند شهید آوینی با الگوبرداری از رهنمودهای امام راحل در حوزه فرهنگ و هنر رشد کرده و برای سایر افراد الگو شدند.

انتهای پیام

captcha