اندیشه امام راحل؛ راه حل مقابله با تهدیدها
کد خبر: 3817237
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
حسینی تاکید کرد:

اندیشه امام راحل؛ راه حل مقابله با تهدیدها

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر افکار و اندیشه‌های ما بر اساس فرمایش‌های امام راحل باشد، می‌توانیم در همه امور پیش‌گام باشیم و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها مقاومت کنیم.

اندیشه امام راحل؛ راه حل مقابله با تهدیدهابه گزارش ایکنا از زنجان، سیدمحمد حسینی، امروز 14 خردادماه در ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که در امامزاده سیدابراهیم (ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: درباره امام خمینی (ره) سخن گفتن کار سخت و دشواری است که زبان از بیان شخصیت والای امام راحل که تحول بزرگی را ایجاد کردند، قاصر است هنوز هم این بزرگ‌مرد جایگاه ستودنی در تاریخ دارد.
 وی به نقش تحول‌گرایانه امام راحل و مبارزات تاریخی ایشان اشاره کرد و گفت: در بین بدخواهان و دشمنان اسلامی، زلزله‌ای رخ داد که مسیر تاریخ را متحول کرد، امام خمینی (ه) با تکیه بر آموزه‌های وحیانی و قرآنی و با همت و شجاعتی که داشتند، توانست این تحول بزرگ و شگرف را به وجود آورند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از چهل سال هنوز پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته است و هم‌اکنون نیز جایگاه بالایی دارد. امام خمینی (ره)، شخصیت برجسته و جایگاه والایی در میان علما و فقها دارند که به همه ابعاد توجه داشته‌اند. امام (ره) در کنار آن زهد و وارستگی که داشتند به ظواهر دنیا بی‌اعتنا بودند.
وی ادامه داد: ایشان اهل عبادت بودند و مقام والایی که به خاطر راز و نیاز‌ها و نیایش‌های شبانه، تضرع و انابه‌ای که به درگاه الهی داشته‌اند، جز خدا از کسی هراسی نداشتند و باعث شد که همه آن موانع و دشمنی‌ها نتواند کاری از پیش ببرد.
حسینی بیان کرد: خداوند امداد‌های خود را از جهت فردی و علمی عنایت کرد، به طوری که امام راحل زمانی که هنوز سی سال را نداشتند، کتاب‌های ارزشمندی را در بحث‌های اخلاقی، عرفانی و معنوی تالیف کردند.
وی در مورد اهل علم بودن امام راحل اظهار کرد: امام خمینی (ره) جوانی سخت‌کوش و پرتلاشی بودند که کسی نمی‌توانست در مورد جایگاه علمی ایشان سخنی بگوید، همان‌طور که امام (ره) در نجف به دلیل تبحر، اشراف و احاطه‌ کاملی‌ که در مسائل فقهی، کلامی و فلسفی و نگاه روشن و جامعیتی که داشتند، در میان علمای نجف نیز شناخته شده و شخصیتی جهانی پیدا کردند و بیش از پیش درخشیدند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1323 حدود دو سال بعد از تبعید رضاخان، امام راحل دست‌نوشته‌ای در کتابخانه مرحوم وزیری دارند که قیام‌لله را در آنجا توضیح داده‌اند. امام (ره) به دلیل اینکه علما و مراجع بزرگی در‌ آن زمان از جمله آیت‌الله بروجردی حضور داشتند، جلو نمی‌رفتند ولی مشاوره می‌دانند. در همین سال افرادی به نام روشن‌فکران بیمار حضور داشتند که می‌خواستند تفکرات رضاخانی را نهادینه کنند، اقداماتی را در خصوص بی‌حجابی و محدود کردن مجالس دینی و حوزه‌های علمیه انجام می‌دادند. امام راحل در همان سال اظهار کردند که در راس نظام اسلامی باید یک فقیه اسلامی که آشنا به اسلام است، باشد.
 
امام خمینی(ره) اسوه مدیران جامعه اسلامی
این مدرس دانشگاه افزود: امام راحل در رابطه با قضیه کاپیتولاسیون می‌گفتند که مایه ذلت جامه اسلامی است که بیگانگان بر آن تسلط داشته باشند. امام خمینی (ره) در عصر کنونی اسوه و الگویی مناسب برای مدیران و کارورزان جامعه اسلامی هستند، همان‌طور که پیامبر (ص) اسوه و الگوی ائمه‌اطهار (ع) بود. حضور در سی‌امین مراسم رحلت امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که مردم ایران هنوز هم برگرفته از اصول دینی عمل می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در طی سه دهه‌ای که امام راحل در میان ما نبودند ولی توانستیم با فرهنگ امام (ره)، افکار و سخنان امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری، از موانع و مشکلاتی که جامعه را تهدید می‌کرد، عبور کنیم. بی‌تردید اگر ما افکار و مبنا‌های‌مان بر اساس فرمایش‌های امام راحل باشد، می‌توانیم در همه امور پیش‌گام باشیم و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها مقاومت کنیم.
انتهای پیام
captcha