راه استکبارستیزی امام(ره) باید ادامه یابد/ شهید خرسند، مسئولی مردمی بود
کد خبر: 3817259
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
آیت‌الله فاطمی:

راه استکبارستیزی امام(ره) باید ادامه یابد/ شهید خرسند، مسئولی مردمی بود

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدرس حوزه علمیه قم با یادآوری اینکه استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین راه‌ها و اهدافی بود که امام راحل دنبال می‌کرد، تأکید کرد: باید این راه ادامه یابد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیداحمد فاطمی، مدرس حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه، 14 خردادماه در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد و شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، دغدغه اصلی نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را اجرای عدالت دانست و گفت: اجرای عدالت با داشتن دغدغه به تنهایی به دست نمی‌آید بلکه مردم هم باید در خصوص اجرای عدالت از مسئولان مطالباتی داشته باشند.
وی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، امانت‌هایی را که ایشان برای جامعه ما به یادگار گذاشته‌اند برشمرد و گفت: راه و خط امام، عدالت و اجرای قوانین اسلامی از مهم‌ترین امانت‌هایی که امام راحل برای ما به یادگار گذاشته‌اند که این امانت‌ها به دست مردم و مسئولان است.
آیت‌الله فاطمی با یادآوری این نکته که یکی از اهداف انقلاب هم اجرای عدالت است، گفت: نباید به اجرای عدالت تنها در حد شعار بسنده کنیم بلکه باید عدالت را در تمام ابعاد کشور اجرایی کنیم.
این مدرس حوزه علمیه قم خواستار امانتداری مردم و مسئولان از امانت‌های امام راحل شد و گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که امام راحل در پیش گرفتند بحث استکبارستیزی بود که باید این راه ادامه یابد.
وی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی را مورد خطاب قرار داد و از آنان خواست تا در هر پست و منصبی که هستند امانتدار امام راحل و راه شهدا باشند چرا که آنان خود را برای انقلاب فدا کردند.
آیت‌الله فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از زندگی امام راحل اشاره کرد و ویژگی ایشان را برشمرد و افزود: خداپرستی، ایمان به هدف، ایمان به کمک به مظلومین و ایجاد ایمان و همبستگی در مردم از جمله ویژگی‌هایی است که از امام راحل توسط تاریخ‌نویسان نقل می‌شود.
مدرس حوزه علمیه قم با یادآوری بخش‌هایی از دوران دفاع مقدس و نقش بی بدیل راهنمایی‌ها و مدیریت امام راحل تأکید کرد که امام در جنگ تحمیلی تأثیر شگرفی داشت به طوری که با ایمان و شجاعتی که داشتند باعث شدند تا ایران در جنگ 8 ساله پیروز شود.
آیت‌الله فاطمی یادآور شد: امام راحل در دوران جوانی هم به شناخت اسلام و فقه اسلامی تأکید فراوانی داشتند و در راه کسب علوم دینی نیز تلاش کردند به طوری که در سن 26 سالگی به علوم مختلف دینی مسلط شده بودند.
وی با اشاره به نقش بی بدیل امام در روشنگری افکار عمومی ملت ایران گفت: امام خمینی(ره) فعالیت‌های متعددی را پیش از انقلاب برای آگاه سازی مردم انجام دادند و در این راه هم سختی‌های فراوانی نظیر زندان و تبعید متحمل شدند به طوری که 15 سال از کشورمان دور بودند اما چون خط امام در قلب ملت ایران جای داشت توانستند انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود برسانند.
مدرس حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان یاد شهید حجت‌الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون را گرامی داشت و گفت: آن عالم ربانی فردی شجاع، متدین، مخلص و متواضع بود.
وی با بیان اینکه امام جمعه کازرون در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز حضور پررنگی داشت و همچنین ایشان مسئولی مردمی بود، گفت: به دلیل ویژگی‌های شخصیتی که امام جمعه کازرون داشت، محبوب دل های مردم این دیار بود به طوری که در مراسم تشییع پیکر ایشان این مطلب به خوبی نمایان شد.
انتهای پیام

captcha