دشمن هنوز از نام خمینی(ره) می‌ترسد
کد خبر: 3817268
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

دشمن هنوز از نام خمینی(ره) می‌ترسد

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امام خمینی (ره) دنیای مستبد آن روز را بهم ریخت، تمام برنامه‌های مستکبران شرق و غرب عالم را بهم ریخت، آمریکا و شوروی آن روزها در برابر اندیشه‌های ایشان توان مقابله نداشتند، امام خمینی (ره) کسی بود که دنیا را بهم ریخت، دشمن هنوز هم از نام ایشان می‌ترسد.

دشمن هنوز از نام خمینی(ره) می‌ترسدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه دراستان عصر روز سه شنبه ۱۴ خردادماه، در سالروز رحلت امام خمینی (ره) در حسینه امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز سالروز رحلت مردی است که اسلام را به معنای واقعی کلمه، احیا کرد، مردی که اسلام را از گوشه‌ حجره‌ها به جامعه آورد و در جامعه نهادینه کرد، وجود این مرد شاید در طول تاریخ کم‌نظیر و بی‌نظیر باشد.
وی افزود: در ۱۴۰۰ سال هر چه علما مطرح کردند این مرد، آنها را در جامعه اجرایی کرد. دیگران گفتند و شنیدند و زحمات بسیاری کشیدند اما حضرت امام (ره) توحید را به معنای واقعی کلمه، محقق کردند، چنین انسانی که بنای اقامه توحید داشت مورد هجوم دشمنان قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه دشمن هنوز از نام خمینی می‌ترسد، گفت: هم‌اکنون نیز بحث ترور شخصیت ایشان، بعد از گذشت ۴۰ سال مطرح است، امروز واقعا دشمن از مکتب‌هایی که نام امام خمینی (ره) بر آنها است، میترسد.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن توصیه به جوانان مبنی بر بهرمندی از کتب اخلاقی امام خمینی (ره) بیان کرد: امام(ره) همواره در اخلاق پیش‌رو بودند، ایشان با اینکه اندیشه‌های بلند سیاسی دارند اما یک استاد اخلاق بود.
وی افزود: اثرگذاری کلاس‌های اخلاق ایشان به اندازه‌ای زیاد بود که وقتی افراد یک ساعت پای درسهای اخلاقی ایشان می‌نشستند تا یک هفته از تاثیرات آن در وجود‌ افراد دیده می‌شد.
حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ۷ سال در مکتب مرحوم شاه‌آبادی تحصیل کردند و همواره می‌فرمودند « در بین اساتیدم، استاد شاه‌آبادی یکی از لطیف‌ترین روح‌ها را داشتند» تصریح کرد: ایشان اندیشه‌های سیاسی بسیاری داشتند و همان اندیشه‌ها را به شاگرد خود منتقل کردند، ایشان در دوران رضا شاه از مبارزین بودند و فعالیت‌های سیاسی بسیاری را انجام می‌دادند. طبق فرموده امام راحل ایشان، تجسم آموزه‌های قرآن و تعالیم دینی بودند، کسی که رفتار، کردار، سیاست‌ورزی و در ارتباط با مردم تعالیم دینی را تجسم می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه پدر یکی از علما با حضرت امام خمینی (ره) دوست بودند و خاطرات زیادی را از ایشان نقل می‌کردند، گفت: بنا بر گفته‌های دوستان امام راحل، ایشان هوای نفس نداشتند، اگر قیام کرد، اگر فریاد زد، اگر استکبار ستیز بود، اگر انقلاب را بنا کرد و اگر وارد عرصه سیاست شد، در هیچ کدام ذره‌ای برای هوای نفس خود کاری نکردند.
وی با بیان اینکه امام راحل روح عظیمی داشتند، یادآور شد: ایشان دنیای مستبد آن روز را بهم ریخت، تمام برنامه‌های مستکبران شرق و غرب عالم را بهم ریخت، آمریکا و شوروی آن روزها در برابر اندیشه‌های ایشان توان مقابله نداشتند با این حال در برابر خیل عظیمی از ملت که به ایشان اظهار علاقه و احساس می‌کردند فرمودند «من با دیدن شما، احساس حقارت می‌کنم» قطعا این امر روح بلند و تعالی ایشان را نشان می‌دهد، امام خمینی (ره) کسی بود که دنیا را بهم ریخت.

امام خمینی (ره) آمریکا را مرکز ثقل دشمنی خود قرار دادند
نماینده‌ ولی فقیه در استان افزود: امام خمینی (ره) در دنیای لیبرالیسم‌ها، کمونیست‌ها و مستکبران، عصر جدیدی را در دنیا به وجود آوردند. تمام دنیا به ایشان چشم دوختند در حالیکه این مرد بزرگ، در برابر شماها می‌گوید احساس حقارت می‌کند. کسانی که در شوروی هستند و در ابرقدرت‌های جهان کار می‌کنند در برابر امام خمینی (ره) پوچ هستند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را مرکز ثقل دشمنی خود قرار دادند بیان کرد: با وجود شوروی ایشان اسرائیل را مسئول تمام بدبختی‌های جهان می‌دانستند، ایشان یک سیاست مدار تمام معنا بودند، امام در زمان حضور مدرس، در مجلس در قم طلبه جوان ۲۵ ساله بودند، درس را رها کرده و به مجلس می‌رفتند، ایشان با سیاست آشنا بودند. امام خمینی (ره) می‌فرمایند « من، کسی نیستم که از حوزه به حرم و از حرم به حوزه بروم، تنها به فکر مرجعیت نیستم. اگر احساس لازم کنم به خیابان‌ها می‌آیم و فریاد می‌زنم» که همین‌کار را هم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید یادمان باشد که در سی‌امین سالگرد ارتحال امام راحل، سی‌امین سالگرد رهبری و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور شویم.
وی با اشاره به سخن شهید محمد صدر «در راه امام، در پیام و کلام و مسیر امام ذوب شوید»، چنانچه امام در مسیر اسلام خود را ذوب کرد، گفت: امام راحل در سال ۶۳ نامه‌ای به فرزند خود سید احمد آقا خمینی می‌نویسند مبنی بر اینکه «احمد جان، بعد از من تو را آزار و اذیت می‌کنند و مورد لطمه واقع می‌شوی. اگر پس از من پستی را به تو اعطا کردند در ابتدا توجه کن بخاطر رضای خدا باشد اگر بخاطر هواهای نفسانی بود از انجام آن خودداری کن».
وی با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری «۲۰۰ سال نظام استکبار، جهان را به سلطه خود درآورده بود و امام خمینی (ره) این سلطه را نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح بین‌الملل خنثی کرد»، گفت: باری دیگر به فرمایشات ایشان گوش جان فرادهید، از امام خمینی(ره) پرسیدند« چرا می‌خواهید انقلاب خود را صادر کنید؟» ایشان فرمودند« ما انقلاب را صادر نمی‌کنیم. مقاومت در تمام دنیا طرفدار دارد».
انتهای پیام

captcha