15 خرداد؛ سند آزادگی و شجاعت ملت مسلمان ایران
کد خبر: 3817272
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

15 خرداد؛ سند آزادگی و شجاعت ملت مسلمان ایران

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه 15 خرداد نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است، گفت: یوم‌الله 15 خرداد سند آزادگی و شجاهت ملت مسلمان ایران در تاریخ پرافتخار این سرزمین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری،‌ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ یوم‌الله 15 خرداد را سند آزادگی و شجاهت ملت مسلمان ایران در تاریخ پرافتخار این سرزمین دانست و اظهار کرد: در 15 خردادماه سال 1341 خفت و خواری شاه دست‌نشانده و خودفروخته پهلوی ثبت شد.

وی اقدام ددمنشانه و بی‌خردانه رژیم سرسپرده و مزدور ستمشاهی در به شهادت رساندن هزاران نفر از مردم معترض به دستگیری امام خمینی(ره) در شهرهای قم و تهران را فاجعه‌ای شرم‌آور دانست که موجب عصبانیت و خشم مردم سراسر کشور و گسترش اعتراضات شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یوم‌الله 15 خرداد را سرآغاز فصل جدیدی از رویارویی مستضعفان با مستکبران به رهبری یک مرجع عالیقدر جهان تشیع دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) سکوت در برابر تخطی رژیم خائن شاه از حدود الهی و عدم اجرای احکام اسلامی را جایز ندید و با ایراد سخنرانی‌های انقلابی و افشاگرانه شاه خودفروخته و غری‌فریفته را رسوا ساخت.

حجت‌الاسلام اشجری برگزاری رفراندوم فرمایشی انقلاب سفید و اتخاذ سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مردمی را از دیگر اقدامات استبدادی شاه دانست و یادآور شد:‌ امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع دینی پیگیری برنامه‌های استعماری آمریکا و حمایت از رژیم جعلی اسرائیل توسط شاه را غیر قابل گذشت می‌دانست لذا رژیم طاغوتی پهلوی با دستگیری امام خمینی(ره) تصمیم به حذف ایشان گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات شیطانی رژیم ستمشاهی همچون دستگیری امام امت و به شهادت رساندن خیل معترضان قادر به خاموش کردن آتشفشان ایجاد شده در قلوب مردم عاشق و دلداده به مرجع دینی‌شان نبود، عنوان کرد: اتفاقات خونین 15 خرداد 42 ماهیت جنایتکاری و مردم‌کشی رژیم ستمشاهی پهلوی را بیش از پیش بر همگان آشکار کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان 15 خرداد را نقطه عطف تاریخ معاصر ایران و طوفان توفنده و عظیم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ قیام خونین یوم‌الله 15 خرداد با رهبری پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب اسلامی، ایفای نقش مثمرثمر روحانیت و مجاهدت و ایثارگری مردم مبارز ایران اسلامی به روند سقوط نظام 2500 ساله شاهنشاهی و افول سلطه آمریکا و استکبار جهانی در ایران تسریع بخشید.

15 خرداد سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران است

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه ادامه جنایات‌‌ و توطئه‌های بی‌شمار رژیم پلید و سفاک پهلوی نتوانست مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57 تار و پود آهنین رژیمی نامشروع که اقتدار خود را از وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی آنان وام گرفته بود، همچون تار سست عنکبوت از هم گسست.

وی با اشاره به گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب وزش نسیم بیداری در ممالک اسلامی، اقتدار و عزت مسلمانان جهان و نجات محرومان و مستضعفان از شر سلطه شیطانی مستکبران در سراسر گیتی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یوم‌الله 15 خرداد را مطلع نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برای سرنگونی رژیم فاسد و فاسق ستمشاهی پهلوی دانست و گفت: 15 خرداد 42 سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران است.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه روح استقلال‌طلبی،‌ آزادی‌خواهی و اسلام‌گرایی ملتی مومن، مبارز و مجاهد در 15 خرداد تجلی یافت، متذکر شد:‌ این ملت همواره با پیروی از امام امت، سعادت را در تعالیم دین مبین اسلام جسته و هرگز از مبارزه با استکبار جهانی نایستاده و برای تداوم و تعالی انقلاب اسلامی مجاهدانه کوشیده است.

وی پیوند امام و امت را عامل انسجام مردم مسلمان ایران در مبارزات ضد استبدادی و ضد استکباری دانست و تاکید کرد:‌ با سقوط پایه‌های حکومت 2500 ساله شاهنشاهی، ابهت استکبار جهانی خدشه‌دار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم حفظ گفتمان اصیل امام خمینی(ره) مبنی بر استکبارستیزی، ولایت فقیه و وحدت کلمه، اظهار کرد: بدون شک تعالی انقلاب اسلامی تنها با پایبندی بر خط، اندیشه و نهضت عظیم حضرت روح‌الله و پیروی از مقام عظمی ولایت در راستای تحقق وصیتنامه الهی و سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به عنوان سند راهبردی و آرمانی انقلاب محقق خواهد شد.

انتهای پیام

captcha