۱۱۵۰ پایگاه آماده جمع‌آوری زکات فطره در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3817273
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳

۱۱۵۰ پایگاه آماده جمع‌آوری زکات فطره در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- دبیر ستاد شورای زکات خراسان‌شمالی گفت: یک هزار و ۱۵۰ پایگاه در سطح شهرها و مساجد این استان آماده دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه‌دار است.

۱۱۵۰ پایگاه آماده جمع‌آوری زکات فطره در خراسان‌شمالی

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه صندوق‌های دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی جمع‌آوری زکات فطره در استان است، افزود: پایگاه‌های این نهاد در مکان مصلا، حسینیه، مساجد برپا می‌شوند.
وی با اعلام اینکه ۱۲ مورد از این پایگاه‌ها سیار و باقی‌مانده ثابت هستند، عنوان کرد: از مجموع این پایگاه‌ها ۳۰۰پایگاه در بجنورد، ۲۱۵پایگاه در شیروان، ۲۰۲ پایگاه در اسفراین، ۸۷ پایگاه در فاروج، ۲۷ پایگاه در گرمه، ۷۶پایگاه در جاجرم، ۱۵۱پایگاه در مانه و سملقان، ۴۶ پایگاه در راز و ۴۳ پایگاه نیز در جرگلان فعال هستند.
وی تأکید کرد: هکه پایگاه‌های دریافت وجوهات فطریه و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با نشان مشترک ستاد زکات خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: براساس مصوبه جلسه ستاد زکات خراسان‌شمالی مصوب شد کمیته امداد بهزیستی، مساجد و برخی مؤسسات مجاز نسبت به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره اقدام و نیروی انتظامی نیز بر عدم فعالیت سایر مراکز متفرقه و غیرمجاز نظارت کند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی با بیان اینکه طی سال گذشته مردم روزه‌دار استان بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات به‌عنوان زکات فطره و کفاره به کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: تمام وجوهات فطریه پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه شد.
الهی راد با اشاره به روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات از سوی شهروندان، تأکید کرد: با شماره‌گیری #۵*۵*۰۵۸*۸۸۷۷* امکان پرداخت زکات فطره فراهم‌شده است همچنین در پایگاه اینترنتی کمیته امداد به نشانی emdad.ir و دستگاه‌های خودپرداز نیز این امکان برای روزه‌داران پیش‌بینی‌شده است.
انتهای پیام

captcha