توسل به خدا و اهل بیت(ع) از اصول اولیه زندگی مومنان/ به مصلحت اجابت راضی باشیم
کد خبر: 3817287
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

توسل به خدا و اهل بیت(ع) از اصول اولیه زندگی مومنان/ به مصلحت اجابت راضی باشیم

گروه معارف ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارتباط با خداوند و اهل بیت(ع) جزء اصول اولیه ما است، گفت: گاهی افراد به علت مستجاب نشدن دعاهایشان گله می‌کنند اما باید بدانند که مصلحت اجابت مسئله مهمی است که دست خداست و باید دانست که خدا مصلحت ما را از ما بیشتر می‌داند.

توسل به خدا و اهل بیت(ع) از اصول اولیه زندگی مومنان/  به مصلحت اجابت واقف باشیمحجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: دعا چند حالت دارد یا به اجابت می‌رسد یا مصلحت اجابت است اما در نوبت اجابت قرار می‌گیرد و سوم اینکه این دعا به مصلحت نیست و ذخیره قلب و قیامت انسان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هر صورتی دعا در پرونده اعمال انسان ذخیره می‌شود، افزود: وقتی به اهل بیت(ع) توسل داریم، یعنی به واسطه یک سیم ارتباطی به خداوند وصل شده‌ایم و این وصل شدن گاهی تمام نیاز انسان است. 


رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر فرد بعد از نماز واجب یک دعای مستجاب دارد پس چه بهتر است که این دعا را از خود سلب نکنیم.

کمیلی ادامه داد: گاهی افراد به علت مستجاب نشدن دعاهایشان گله می‌کنند اما باید بدانند که مصلحت اجابت مسئله مهمی است که دست خداست و باید دانست که خدا مصلحت ما را از ما بیشتر می‌داند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما توسل به اهل بیت(ع) است و نباید از آنان جدا شویم، تصریح کرد: نباید لحظه‌ای از اهل بیت(ع) جدا شویم چرا که ایشان راه ارتباطی ما با خداوند هستند.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی بیان کرد: ارتباط با خداوند و اهل بیت(ع) جزء اصول اولیه ما است و اگر توسلات ما به نتیجه دلخواه ما نرسید، نباید نگران باشیم چرا که حتما خداوند مصلحت را ندانسته است.

کمیلی ادامه داد: باید در کنار توسل به اهل بیت(ع) به قرآن نیز توجه کنیم و این کتاب آسمانی را از طاقچه زندگی به متن آن و راهنمای زندگی بیاوریم.

وی افزود: نکته دیگر این است که جایگاه تفسیر در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است و در استان جایگاه خاصی در این زمینه نداریم که لازم است در این زمینه مفسران قوی را تربیت کنیم چرا که نیاز جامعه امروز ماست.

انتهای پیام

captcha