عید فطر جشن بندگی است
کد خبر: 3817316
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

عید فطر جشن بندگی است

گروه سیاسی- امام جمعه بجنورد: عید فطر روزی است که پاسخ به فطرت خود داده‌ایم و پس از یک ماه بندگی و عبادت روز عبودیت خود را جشن گرفته ایم.

عید فطر جشن عبودیت و بندگی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بجنورد با تاکید براینکه عید فطر امسال بسیار مهم است، اظهار کرد: امروز مردم ایران علاوه بر یک ماه روزه داری، دوری از گناه و غلبه بر هوای نفسانی به دلیل مصادف شدن انتخاب رهبری حکیم و آگاه برای حکومت اسلامی این روز را جشن می‌گیرند.
وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) که فرمودند «السلام علیک یا عید اولیاء»، گفت: این امام بزرگوار فرمودند تمام روزهای ماه رمضان برای انسان‌های مومن عید است چرا که توانسته‌اند از ابتدا تا آخرین روز ماه رمضان، روزه داری کنند.
وی افزود: همچنین امیر المومنین (ع) فرمودند، هر روزی که انسان از گناه دوری کند عید است، بنابراین تمام روزهای ماه رمضان برای مومنان عید بوده است.
یعقوبی با اشاره به اینکه هر روز که گناه نکنیم، عید است، عنوان کرد: عید فطر روزی است که پاسخ به فطرت خود داده‌ایم و پس از یک ماه بندگی و عبادت روز عبودیت خود را جشن گرفته ایم.
وی با بیان اینکه 15 خرداد یکی از مناسبت‌های دیگری است که در کشور ما نقطه عطفی محسوب می‌شود، گفت: امام خمینی(ره) را به دلیل بیان حرف‌های آزاد و بی پروا، بازداشت کردند و مردم ورامین کفن پوش در این روز به خیابان‌ها ریختند تا از ایشان حمایت کنند.
یعقوبی با اشاره به اینکه این مردم را در آن زمان به گلوله بستند و اجازه حضور نمی دادند، ادامه داد: 15 هزار نفر در این روز به شهادت رسیدند اما از حق خود نگذشتند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، نظام اسلامی همچنان با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در جهان می‌درخشد و در این ۳۰ سال کشور مقتدر از هر زمان دیگر شده است.
یعقوبی با اشار به اینکه امسال، سال حساسی برای نظام است گفت: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
انتهای پیام

captcha