اصلاح حقوق دانشجو معلمان به زودی به نتیجه می‌رسد
کد خبر: 3817405
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

اصلاح حقوق دانشجو معلمان به زودی به نتیجه می‌رسد

وزیر آموزش‌وپرورش درباره اصلاح حقوق دانشجومعلمان نوشت: با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اصلاح حقوق همکاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم به زودی نتیجه مورد نظر به دست آید.

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: افزایش 400 هزار تومانی حقوق در سال 98 که مشمول تمام کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی می‌شود برای دانشجو معلمان اعمال نشده بود که همین موضوع موجب اعتراضاتی از سوی آنها شد.

علی الهیار ترکمن برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش معتقد بود که این 400 هزار تومان فقط مشمول معلمان شاغل رسمی و پیمانی می شود و شامل دانشجو معلمان، ماده 28 و سرباز معلمان نمی‌شود چون اشل‌های آنها فرق دارد و در بخشنامه تصریح شده است.

اما با برگزاری جلسه مشترک نمایندگان مجلس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و بررسی این موضوع سرانجام تصمیم برآن شد که افزایش حقوق مشمول دانشجو معلمان هم شود که این خبر هم از سوی حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و هم از سوی علی الهیار ترکمن معاون وزارت آموزش وپرورش اطلاع رسانی شد.

در همین رابطه الهیار ترکمن گفته بود: پیرو اطلاعیه قبلی این معاونت که از طریق پورتال اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش به دانشجو معلمان اطلاع‌رسانی شد، با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیر آموزش‌وپرورش و نظر مساعد سازمان اداری و استخدامی کشور بند 7 مصوبه افزایش حقوق سال جاری در خصوص دانشجو معلمان اعمال می‌شود. به علت اینکه مبلغ افزایش اعمال‌شده حقوق این افراد به رقم 4 میلیون و 400 هزار ریال نرسیده است، بنابراین مابه‌التفاوت آن تحت عنوان "تفاوت بندی تبصره 12 قانون بودجه سال 98" به حقوق آنان اضافه خواهد شد.

هم‌اکنون نیز سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت اصلاح حقوق دانشجو معلمان در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کرده است: در آخرین روز قبل از تعطیلات در جلسه‌ای با حضور رئیس محترم و همکاران سازمان اداری و استخدامی موضوع اصلاح حقوق همکاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم به زودی نتیجه مورد نظر به دست آید.

انتهای پیام

captcha