زندگینامه 1385شهید کردستان در قالب سرگذشت‌پژوهی به ثبت رسید
کد خبر: 3817414
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

زندگینامه 1385شهید کردستان در قالب سرگذشت‌پژوهی به ثبت رسید

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، گفت: کمیته سرگذشت پژوهی مختص به جمع‌آوری آثار، اسناد، صوت، فیلم و خاطرات کل شهدا بوده که تاکنون از مجموع 5400 شهید استان، یک هزار و 385 مورد تحت عنوان یک کتابچه تکمیل، تنظیم و به ثبت رسیده است.

سیدمحمد جلال زمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان کمیته‌های متعددی وجود دارد که در این راستا کمیته سرگذشت پژوهی و دیدار و سپاس‌گذاری از خانواده‌های شهدا، مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
وی افزود: کمیته سرگذشت پژوهی مختص به جمع‌آوری آثار، اسناد، صوت، فیلم و خاطرات کل شهدا بوده که تاکنون از مجموع 5400 شهید استان، یک هزار و 385 مورد تحت عنوان یک کتابچه تکمیل، تنظیم و به ثبت رسیده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، بیان کرد: سرگذشت‌پژوهی یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در این راستا افراد زیادی از جمله محققان توانا و سپاه بیت المقدس استان همکاری و فعالیت داشته‌اند.
وی بیان کرد: برنامه دیدار با خانواده‌های معزز شهدا در سال 97 آغاز شده و تاکنون بیش از 9 هزار دیدار در منزل خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.
زمانی با اشاره به ایجاد فضای معطر به شهید و شهادت در استان کردستان، افزود: در تمام شهرستان‌های استان اجلاسیه یادآور شهدا از جمله اجلاسیه کارگری، کارمندی، کمیته علمی و فرهنگی دانشجویی برگزار شده است.
وی عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در هر شهرستان برنامه‌های یادآور شهدا از جمله غبار روبی گلزار شهدا و محفل انس با قرآن برگزار شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، در ادامه اعلام کرد: صدا و سیما و کمیته رسانه برای ترویج در جامعه بر عموم مردم می‌توانند تاثیر گذار باشند.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید استان، ذکر کرد: برگزاری جلسه کمیته ایثارگران کنگره 5400 شهید، گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای دوران انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی از جمله برنامه‌های اجرایی کنگره 5400 شهید استان، است.
وی، با اشاره به اینکه کنگره 5400 شهید در 22 گولان برگزار می‌شود، اعلام کرد: این مراسم با حضور مهمانان، مسئولین و سخنرانان کشوری و ملی، رزمندگان و جانبازان استانی و همچنین خانواده‌های شهیدان صیاد شیرازی و چمران برگزار می شود.
زمانی گفت: در راستای امر تبلیغات محیطی با موضوع شهید و شهادت، مرمت و بازسازی تعداد 154 تابلو تبلیغات در سطح استان نصب می‌شود.
وی عنوان کرد: در این راستا اعزام 135 مورد پیام آوران ایثار، چاپ چهار جلد کتاب به عنوان زندگینامه شهدا و همچنین بارگذاری عکس، خاطرات و وصیت نامه شهدا در سایت نوید شاهد به تعداد یک هزار و 900 مورد انجام شده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، در پایان یادآور شد: شب شعر خاطره شهدای دوران انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری استان برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha