آمریکا لحظه‌ای از خیانت و خدعه دست بر نمی‌دارد
کد خبر: 3817483
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

آمریکا لحظه‌ای از خیانت و خدعه دست بر نمی‌دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه آمریکا و استکبار عوض‌شدنی نیست، گفت: فلز استکبار فلز نجسی است، کنترل شدنی اما پاک شدنی نیست. کسی فکر نکند که آمریکا یک لحظه می‌تواند صداقت به خرج دهد، چون نمی‌تواند و یک لحظه از خیانت و خدعه دست بر نمی‌دارد.

آمریکا لحظه‌ای از خیانت و خدعه دست بر نمی‌داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امروز، 17 خردادماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: با ارزش‌ترین چیز در هر ملتی تاریخ آن ملت بوده، یعنی حوادثی که در زندگی آن ملت رخ داده است. تاریخ یک ملت از آن جهت ارزشمند بوده که در تاریخ یک ملت قوانین تحول از عزت به ذلت و از ذلت به عزت نهفته است.

وی افزود: اگر بخواهید ببینید چه عواملی ملت مسلمان را عزیز کرد که در دنیا حرف اول را می‌زنند و چه عواملی ملت مسلمان را ضعیف کرد که مثل امروز اسیر غرب باشند، آن‌ها را در تاریخ ملت مسلمان باید پیدا کرد، چه چیزی آن‌ها را عزت داد و ضعیف کرد، چه چیزی آن‌ها را از نظر علمی رشد داد و چه چیز آن‌ها را از لحاظ علمی پایین آورد؟

فرزانه ادامه داد: روزی در دنیا حرف اول را در مسائل علمی دنیا، اسلام می‌زد امروز حرف اول را نمی‌زند و مشکل دارد، چه شد؟ یک روز اسلام و مسلمین سرنوشت را تعیین می‌کردند، امروز سرنوشت بسیاری از کشورهای اسلامی را دیگران تعیین می‌کنند. تاریخ می‌گوید چه چیز مسلمان را ذلیل و عزیز می‌کند.


تعیین سرنوشت و نقشه انقلاب اسلامی 
امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه 15 خرداد سرنوشت و نقشه انقلاب اسلامی را تعیین نمود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که 15 خرداد نقش‌بند انقلاب است. اول محرم سال 42 امام پیامی خطاب به مبلغان و هیئت‌های مذهبی صادر کردند. این پیام سه محور داشت.

وی اضافه کرد: پیام داده بودند که مبلغان و هیات‌های مذهبی ماهیت رژیم پهلوی را افشا کنند، اهداف این رژیم را به مردم بگویند و شباهت‌های بین رژیم پهلوی و بنی‌امیه را برای مردم توضیح دهند که این محور اول بود. محور دوم اینکه مبلغان سیاست‌های همکاری بین آمریکا و اسرائیل و نتیجه آن را برای دنیا اسلام تبیین کنند. محور سوم این بود که مبلغان مردم را به حضور فعالانه در صحنه‌های سیاسی و انقلابی و نترسیدن از نظام ستم‌شاهی تشویق کنند.

فرزانه بیان کرد: وقتی این پیام در مدت کوتاهی از تهران به تمام روستاهای دورافتاده ایران رسید، کمتر منبری بود که این پیام را نخواند، کمتر جوانی بود که این پیام را نشوند و توزیع نکند، کمتر مداحی بود که از آن پیام الهام نگیرد. عاشورا چیز دیگری شد. نظام ستم‌شاهی وحشت کرد. از منبری‌ها و هیات‌ها تعهد گرفتند، روزنامه‌ها علیه امام و روحانیت صحبت کردند و شاه پیام داد که دین و دفاع از دین اینگونه است اما فایده‌ای نکرد.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: 15 خرداد به دل هیات‌ها منبرها و مسجدها رفت. روز عاشورا امام با جمعیتی وارد مسجد فیضیه شدند و در آن مراسم سخنرانی کردند، سخنرانی طولانی و جمعیت فوق العاده بود. امام چند مطلب را مطرح کردند، شاه را با یزید مقایسه نمودند، یعنی شاه می‌گوید من قدرت مطلق هستم و نمی‌گذاشت مردم آگاه شوند، یزید هم همین کار را می‌کرد. امام گفت نه او و نه این قدرتی داشت. امام خطر اسرائیل را در تضعیف اسلام و روحانیت، گسترش فساد و بی‌بندوباری برای جمعیت تشریح کرد که هدف اسرائیل در ایران این موارد است. امام از اسلام و روحانیت دفاع کردند.

وی افزود: سخنرانی تمام شد. دستگاه به وحشت افتاد یعنی احتمال سقوط نظام شاهنشاهی داد. روز 14 خردادماه سران رژیم ستم‌شاهی جلسه‌ای تشکیل دادند و تصمیم گرفتند چند نفر از علما از جمله امام را دستگیر کنند. شب 15 خرداد در حالی که امام برای نماز صبح آماده می‌شد، ایشان را دستگیر کردند.

فرزانه ادامه داد: هنوز خورشید طلوع نکرده بود که خبر دستگیری امام در تمام شهرها منعکس شد و مردم به خیابان‌ها ریختند، با نیروهای انتظامی درگیر شدند و تیراندازی به طرف مردم شروع شد. هنوز هم مشخص نیست چقدر کشته شدند تا سه هزار نفر احتمال دادند که در 15 خرداد از مردم به شهادت رسیدند چون هر کس شهید داد جرات نداشت بگوید، خودش را دستگیر می‌کردند، جنازه‌ای به کسی ندادند و خودشان دفن کردند.


6 اصل در قیام 15 خرداد
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه 6 اصل در حادثه 15 خرداد حاکم بود و وجود داشت که تاکنون هم در انقلاب ما وجود دارد و انقلاب ما بر اساس این 6 اصل حرکت می‌کند و به اینجا رسیده است، تصریح کرد: اصل اول، رهبری قیام 15 خرداد با فقیه مجتهد متخصص قرآن و سنت، صادق و بریده از مطامع نفسانی و شخصی یعنی امام خمینی بود. رهبری قیام 15 خرداد با یک شخصیت سیاسی نبود، یک مجتهد بود و یک مرجع رهبری این قیام را به عهده گرفت. اصل دوم، راه نهضت نه مبارزه مسلحانه و چریکی و نه کودتا بود، راه نهضت این بود که مردم را به اسلام ناب آگاهی دهند، مردم اسلام را بشناسند، در فرهنگ اسلامی خود را بازبینی کنند و اسلام ناب و سیاسی را بشناسند.

وی اضافه کرد: اصل سوم، هدف در قیام 15 خرداد جمع کردن بساط استبداد از ایران، مبارزه با استکبار آمریکا و تحقق حکومت و حاکمیت اسلام بود. اصل پنجم، 15 خرداد به هیچ جایی وابسته نبود، به شرق و غرب وابستگی نداشت و خودش بود. جوشش و قیام دینی مستقل بود. اصل ششم، مقاومت بود. این 6 اصل تاکنون وجود دارد. رهبری نظام با کیست؟ هدف نظام چه بود و چه هست؟ نظام ما به چه کسی وابسته است؟

فرزانه خاطرنشان کرد: عین این 6 اصل انقلاب را جلو آورد تا به اینجا رسیدیم. اینکه رهبری فرمودند 15 خرداد نقش‌بند انقلاب بوده و سرنوشت انقلاب را تعیین کرد، این است. از رفتن در مسیر 15 خرداد به اینجا رسیدیم. تا وقتی که این اصول بر این انقلاب حاکم است، مطمئن باشد هیچ کس هیچ غلطی نخواهد کرد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: در چند ماه اخیر از جمله کارهایی که استکبار انجام داد این بود که ناوهای هواپیمابر خود را به بحرین و خلیج فارس فرستاد، جنگنده‌های مدرن خود را به خلیج فارس ارسال کرد، رزمایش در خلیج فارس و قدرت نشان دادن را شروع کردند و کارهای دیگری نیز انجام دادند.

آمریکا عوض‌شدنی نیست
وی بیان کرد: خواستند مردم را بترسانند، مردم ایران را تروریست معرفی کرده و سپاه پاسداران را نیز تروریست معرفی کردند. محدودیت صنایع هسته‌ای و تحریم صنایع فلزی را انجام دادند، قصد داشتند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، به مفلوک عربستان هم گفتند با سران مثل خودت و از خودت ضعیف‌تر بنشین و تصمیمی علیه ایران بگیر که موفق نشد، نخست وزیر اسرائیل شکست خورد. این کارها را کردند تا مردم خسته شوند، دست از انقلاب بردارند، مقاومت بشکند و زبان اعتراض جمعی بلند شود اما مردم ایستادند.

فرزانه افزود: مردم ایستادند و شورای عالی امنیت بیانیه داد. تاکنون 6 رئیس‌جمهور را واسطه کردند که بروید با ایران مذاکره کنید. 6 پیش‌شرط گذاشته بود که همه را پس گرفت. ترامپ می‌گفت مردم ایران تروریست هستند اما الان می‌گوید مردم بزرگوار و اصیلی هستند. ترامپ می‌گفت قصد براندازی نظام را ندارند اما ناوهایشان را نیز بردند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه آمریکا و استکبار عوض‌شدنی نیست، بیان کرد: فلز استکبار فلز نجسی است. کنترل شدنی هست اما پاک شدنی نیست. کسی فکر نکند که یک لحظه آمریکا می‌تواند صداقت به خرج دهد، چون نمی‌تواند و یک لحظه از خیانت و خدعه دست بر نمی‌دارد.

وی ادامه داد: اکنون که این کار را کرده می‌خواهد کاری کند که پیشاپیش شکست‌خورده است. می‎خواهد مردم بگویند که می‌خواهد مذاکره کند پس مذاکره کنید، یعنی مردم از مقاومت دست بردارند و به طرف مذاکره کنند. می‌خواهد بین مسئولان و سیاسیون دوقطبی درست کند که عده‌ای بگویند مذاکره کنید و عده‌ای بگویند نکنید.

فرزانه گفت: آمریکا از بدجنسی دست بر نمی‌دارد، نه هدایت‌شدنی است و نه از خصومت با اسلام دست برمی‌دارد. مردم ایران از هر روزی بهتر، از هر روزی زیباتر و از هر روزی قوی‌تر قدرت خود را شناخته‌اند و تا آخرین درجه حیات استکبار، مقاومت می‌کنند و این راه را ادامه می‌دهند.


انتهای پیام

captcha