بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راه ملت و مسئولان
کد خبر: 3817485
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راه ملت و مسئولان

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: بيانيه گام دوم كه از سوی مقام رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب و ورود آن به دهه پنجم حيات خود صادر شد، همانند چراغ و نقشه راهی است که باید همواره پیش روی ملت و مسئولان نظام قرار داشته باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 17 خردادماه گفت: بيانيه گام دوم كه از سوی مقام رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب و ورود آن به دهه پنجم حيات خود صادر شد، همانند چراغ و نقشه راهی است که باید همواره پیش روی ملت و مسئولان نظام قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: بيانيه گام دوم حاوی رهنمودها و فرازهايی ارزشمند از مقام معظم رهبری در خصوص مسايل و موضوعات اساسی و مهم پيش روی كشور و نظام خطاب به ملت و مسئولان است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: این بیانیه دارای چهار نکته اصلی و کلیدی شامل عظمت وقوع و ماندگاری انقلاب اسلامی، عظمت کارکرد انقلاب اسلامی، عظمت چشم اندازی که انقلاب اسلامی باید به آن برسد و عظمت نیروی جوان متعهد در مسیر انقلاب اسلامی، است.
وی افزود: اینکه بدانیم انقلاب چگونه اتفاق افتاد و ماندگار شد، اینکه بدانیم آینده انقلاب چگونه است و مسیر پیش روی ما چیست و اینکه بدانیم مردم و جوانان چه نقشی را باید ایفا کنند از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به‌شمار می‌رود.
محامی اظهار کرد: سرفصل‌های هفت گانه اين بيانيه در خصوص موضوعاتی از جمله معنويت و اخلاق، استقلال و آزادی، سبک زندگی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، نشان از عمق توجه آن به مسايل اساسی كشور است كه اعتلای انقلاب و نظام به نحوه برخورد ما با آن‌ها مرتبط است.
وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاد که جهان میان شرق و غرب یعنی شوروی و آمریکا تقسیم شده بود و انقلاب اسلامی شعار جدید «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» سرداد که این شعار برای ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی بسیار سنگین بود.
نماینده ولی فقیه در استان مبارزه و ايستادگی در برابر مستكبران را يكی از اصول و بندهای هفتگانه بيانيه دوم انقلاب خواند و افزود: تسليم ناپذيری و مقاومت در برابر زورگويان و قلدران، در راس آن‌ها آمريكا، يكی از ويژگی‌ها و خصوصيت‌های بارز انقلاب اسلامی ايران طی چهل سال گذشته بوده است كه بايد اين رويه را ادامه دهيم تا انقلاب ما بدون آسيب به راه خود ادامه دهد.
محامی اظهار کرد: ایران اسلامی در عین قدرت، همیشه مظلوم بوده و هیچگاه جنگی را آغاز نکرده، اما هنگامی که دشمن تعرض کند با قدرت از کیان ملی خود دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha