ضرورت تداوم مراقبه و تهذیب نفس پس از اتمام ماه رمضان
کد خبر: 3817498
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
امام جمعه نیمروز تاکید کرد؛

ضرورت تداوم مراقبه و تهذیب نفس پس از اتمام ماه رمضان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمد راشکی بر ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی و تداوم مراقبه و تهذیب نفس پس از اتمام ماه رمضان تاکید کرد و گفت: باید مراقب باشیم که آثار مادی و معنوی روزه در وجودمان باقی بماند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های نماز جمعه، 17 خردادماه که در مصلی آیت‌الله امام خامنه‌ای شهر ادیمی برگزار شد، پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی، به ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی و تداوم مراقبه و تهذیب نفس پس از اتمام ماه مبارک رمضان پرداخت و خاطرنشان کرد: ضمن دوری از گناه باید مراقب باشیم که آثار مادی و معنوی روزه در وجودمان باقی بماند، و با کنترل غرائض نفسانی و شهوات در تمام طول سال بتوانیم بر هوای نفس خویش مسلط باشیم.
ضرورت تداوم مراقبه و تهذیب نفس پس از اتمام ماه رمضان

حجت‌الاسلام محمد راشکی با تقدیر از همه نیکوکارانی که طی ماه مبارک رمضان ضمن ترویج سنت حسنه افطار، در بین نیازمندان، غذای گرم و بسته‌های غذائی توزیع می‌کردند، نوع دوستی و سخاوت را از خصائص ذاتی یک مسلمان واقعی برشمرد و گفت: یک مسلمان واقعی از رشد و تعالی همسایه مسلمانش خوشحال می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز مهمترین نیاز جوامع اسلامی وحدت، همدلی و یکپارچگی است تا دشمنان فرصت نفوذ و تفرقه بین مسلمانان پیدا نکنند‌.

امام جمعه شهرستان نیمروز نیز در ادامه افزود: ما از مسئولین می‌خواهیم با لبیک به ندای رهبری دعواها و اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و در شکوفایی اقتصاد کشور و رفع مشکلات و معشیتی مردم احساس وظیفه بیشتری کنند همه مردم و مسئولان در رفتار و گفتار خود با پیروی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب وحدت و انسجام ملی را حفظ و تقویت کنند.
امام جمعه شهرستان نیمروز در بخش دیگری از بیانات خود به سالروز واقعه تأسف بار ویرانی بقاع متبرکه ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره از سوی حکومت سعودی اشاره کرد و گفت: هرچند وهابیون در طول تاریخ جنایات زیادی را مرتکب شدند اما ویران کردن بارگاه منور ائمه اطهار(ع) بقیع یکی از جنایات شوم آل سعود در طول تاریخ اسلام است، این جنایات ثابت می‌کند که خطر اینها از کفار بدتر است، چراکه وهابیون با اسلام ناب محمدی(ص) مخالفند، کشتن محبین اهل بیت یکی دیگر از جنایتهای آنها و دال بر این ادعاست آنها با تخریب آثار بجامانده از قبور مطهر صحابه پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند که با دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه دشمنی دارند.

امام جمعه شهرستان نیمروز در ادامه به آغاز طرح ملی غربالگری فشارخون از 18 خردادماه ادامه داد و افزود: طبق ادعای مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از هر پنج نفر ایرانی یک نفر به بیماری فشارخون مبتلا هست، و تنها ۶۰% از بیماری خود اطلاع دارند، لذا امیدواریم مردم ما همچون گذشته ضمن مراجعه به مراکز غربالگری فشارخون که در همه پایگاهها و مراکز جامع سلامت دایر است، فشارخون خود را ثبت و با مجریان طرح بسیج ملی کنترل فشارخون همکاری کنند‌. فشار خون به عنوان عامل اصلی بیماریهای قلبی، کلیوی و انواع سکته‌هاست. 

خطیب جمعه نیمروز، در پایان ضمن تقدیر از پلیس و بسیج شهرستان نیمروز بیان کرد: نیروهای بسیجی و انتظامی شهرستان نیمروز ضمن همکاری با هئیت امنای مساجد در طول ماه مبارک رمضان نشان دادند که همیشه آماده اند و در کنار مردم هستند و وظیفه تامین امنیت مراسم مذهبی را برعهده می‌گیرند.
حسین قدس نیا 
انتهای پیام 
captcha