راهنمای اسلام‌هراسی در لندن نقد می‌شود
کد خبر: 3817586
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

راهنمای اسلام‌هراسی در لندن نقد می‌شود

گروه بین‌الملل ـ جلسه نقد و بررسی «کتاب راهنمای بین‌المللی اسلام‌هراسی راتلج» این هفته در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی؛ پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر، جرایم ناشی از اسلام‌هراسی در جهان افزایش یافت. این امر پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، مطرح شدن برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)‌، ظهور احزاب راستگرای افراطی و اقدامات غیرانسانی داعش تشدید شده است.

در سال‌های اخیر، مطالعات زیادی درباره پدیده اسلام‌هراسی صورت گرفته است. کتاب راهنمای بین‌‌المللی اسلام‌هراسی (The Routledge International Handbook of Islamophobia) یکی از آثار مهم در این زمینه است که در سال 2019 از سوی انتشارات راتلج در 430 صفحه منتشر شده است.
 

این کتاب در 32 فصل به قلم محققان، سیاستگذاران و فعالان مختلف نوشته شده و در آن به ماهیت، ابعاد، شرایط و راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی در سطح ملی و بین‌المللی پرداخته شده است.

آیرین زمپی (Irene Zempi)، استاد جرم شناسی دانشگاه ترنت ناتینگهام و عمران عوان (Imran Awan) استاد جرم شناسی دانشگاه بیرمنگام سرویراستاران این کتاب هستند.
 
 جلسه بررسی این کتاب، پنج‌‌شنبه این هفته، 23 خردادماه با حضور آیرین زمپی در محل کتاب‌فروشی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام
captcha