رسانه زبان گویای مقاومت/ مقاومت، سطح دفاعی انقلاب را عمق بخشیده است
کد خبر: 3817670
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
سردار نوعی اقدم بیان کرد:

رسانه زبان گویای مقاومت/ مقاومت، سطح دفاعی انقلاب را عمق بخشیده است

گروه ادب ــ سردار نوعی اقدم در مراسم رونمایی کمیک استریپ (داستان مصور) شهید مدافع حرم، محسن حججی اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها نوعی جنگ برای اهداف انقلابی است و برخی با قلم، هنر و برخی هم با خون خود این انقلاب را یاری می‌رساند.

کمیک استریپ ۳۰ زبانه شهید حججی رونمایی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از کمیک استریپ شهید مدافع حرم، محسن حججی صبح امروز ۱۸ خرداد‌ماه با حضور سردار رحیم نوعی‌اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه، میثم نیلی، دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رحیم قربانی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی آیه و خانواده شهید حججی در سالن شهید شهبازی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

مهدی حاجی، قائم مقام مؤسسه آیه در این مراسم گفت: پیشینه بهره‌گیری از داستان تصویری کوتاه یا کمیک استریپ به سده هجدهم میلادی برمی‌گردد. این هنر در اروپا شکل گرفت و اکنون در سراسر دنیا رواج یافته و مخاطب جهانی دارد.

وی افزود: بسیاری از فیلم‌های دنیا نیز بر همین اساس ساخته می‌شود و امروز تبدیل به یک ابزار مهم برای انتقال مفاهیم شده است، در واقع با بهره‌گیری از زبان هنر مفاهیم مهم منتقل می‌شود و هدف از اجرای آن نیز، روایت حمایت آمریکا از تروریسم و داعش است. گروهی که با هیچ یک از ادیان و مذاهب سنخیت نداشته و ارتباطی نیز با اسلام ناب ندارد. با این کار، ما می‌خواهیم در انقلاب فرهنگی تهاجمی عمل کنیم و از تدافعی بودن در حوزه هنر و رسانه خارج شویم.

میثم نیلی، دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه این مراسم گفت: بالاترین فکر‌ها و نابترین اندیشه‌ها در میانه جنگ‌ها و مبارزه‌ها رخ می‌دهد و رسانه به عنوان ابزار کمک‌کننده هنر باید در خدمت معنا باشد. اگر به تابلوی زیبای عاشورا نگاه می‌کنیم، آن جنگ پر از معنا و ثانیه به ثانیه آن فوران انسانیت و اهداف انسانی است.

وی ادامه داد: بهتر است به جای واژه کمیک استریپ از پی‌نما استفاده شود؛ چرا که کمیک ریشه کمدی دارد، در حالی که داستان شهید محسن حججی، کاملاً تراژیک است، بنابراین پی‌نما لفظ مناسبی است و امیدواریم همانگونه که خوب تولید و ترجمه شده، به خوبی نیز برای علاقه‌مندان توزیع شود.

حججی یک چهره جهانی است

نیلی در ادامه گفت: تصویر و گرافیک و کاریکاتور، زبان بین‌المللی هنر هستند و در این کار هنری نیز با بهره‌گیری از توانسته مفاهیم مهمی را انتقال دهد و انتخاب دقیقی است و سبب خواهد شد، شهید حججی که تبدیل به چهره‌ای جهانی شده، در میان مسلمانان و غیرمسلمانان بیش از پیش شناخته شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شناخته شدن بودن شهید حججی در جهان روایت داستانی آن دیدنی و شنیدنی خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر روایت جنگ و تفکر بی‌معنویت، اومانیستی، آمریکایی، صهیونیستی و سلفی – تکفیری باید، سیره و زندگی شهید را نیز بیان کنیم تا مدل و مفهوم جنگ آن‌ها و ما مشخص شود.

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید حججی‌ها یک روزه ساخته نشده‌اند، بیان کرد: باید بتوانیم سبک زندگی قرآنی و روش‌های تربیتی انقلابی و اسلامی خودمان را برای سایر ملل بیان کنیم.

رویکرد ما گفتمان انفعالی نیست

نیلی تأکید کرد: هیچ وقت قرار نبوده که ما به دشمن پشت کنیم، بله باید به آن‌ها تهاجم کنیم، رویکرد ما گفتمان فعالی است و نمی‌توانیم منفعلانه عمل کنیم. وقتی در کشورمان نگاه علاقه‌مند به سازش بر سر کار می‌آید و خود را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی نشان می‌دهد، باطناً وابسته به یهود و صهیونیسم بوده و خود را به عنوان اسلام انقلابی قالب می‌کنند. یکی از راه‌های مبارزه با چنین تفکری تلاش برای تشکیل دولت‌های انقلابی است.

رسالت زینبی رسانه‌ها 

سردار نوعی‌اقدم در ادامه این مراسم خطاب به رسانه‌ها گفت: شما زبان گویای مقاومت هستید و از واقعیت مقاومت می‌توانید رسالت زینبی داشته باشد. وقتی انقلاب به پیروزی رسید، امام خمینی (ره) با عنایت الهی و حمایت مردمی، توانست بر غرب غلبه کند و استراتژی بسیار مهمی با عنوان عدم وابستگی به شرق و غرب را بیان کرد. جهانی که دو قطبی بود، با پیروزی انقلاب، تحلیل‌گران و رصدکنندگان، تولد قدرت سوم جهانی را اعلام کردند.
وی افزود: ریشه مشکل ما با آمریکا این است که امام و امت، توی دهن آمریکا زدند، تا زمانی که انقلاب ما در مسیر استراتژی امام و رهبری قرار دارد و به همین دلیل مشکل ما با آمریکا هیچ وقت حل نخواهد شد. اگر آمریکا نسبت به جریانی نرم‌تر می‌شود، آمریکا انقلابی نشده، بلکه آن جریان آمریکایی شده است.
سردار نوعی‌اقدم ادامه داد: آمریکایی‌ها برای از بین بردن این قدرت، گروهک‌هایی مانند القاعده و طالبان را ایجاد و سازماندهی کردند و توطئه‌های گوناگونی را چیدند. با این گروهک‌ها خواستند، تجزیه کنند، اما تجزیه شدند و خواستند تضعیف کنند، اما تضعیف شدند. از این رو در به وجود آوردن اشتباه خود را تکرار نکردند، یعنی داعش را تجزیه نکردند، بلکه به او جغرافیا و مسئولیت خلافت اسلامی را دادند.
وی تصریح کرد: داعش در خارج از سوریه و عراق سازماندهی می‌شد و در درون این کشور‌ها هم اسلحه در اختیار مردم قرار می‌گرفت تا وقتی داعش از بیرون، فشار وارد کرد، در داخل هم تاکتیک جنگ داخلی و مسلحانه آغاز شود. نیرویی که برای داعش تربیت شد، زبانشان عربی بود و شعاری که انتخاب کردند، الله اکبر بود و پرچم «لا اله الاالله و محمد رسول الله» به دست داشتند و بسیاری از آن‌ها حافظ قرآن بودند و همین مسائل باعث شده بود که مردم نیز کمتر تردیدی درباره مخالفت با آن‌ها داشته باشند.

اسلام آمریکایی هدف آمریکا
سردار نوعی‌اقدم با طرح این سؤال که آیا آمریکا قصد داشت حافظ قرآن تربیت کند، بیان کرد: آمریکا دنبال تربیت کردن حافظ قرآن نبود و یا اینکه از اسلام حمایت کند، در واقع این اسلامی که آمده بود، کاملاً آمریکایی بود.
وی با اشاره به دلایل انتخاب عراق و شام به عنوان جغرافیای داعش ادامه داد: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب برای محدود کردن زیاده‌خواهی‌های اسرائیل، حزب الله را در مقابل اسرائیل قرار دادند و با وجود اینکه سیدحسن نصرالله در لبنان است، اما فرماندهی آن در ایران است، در واقع حزب الله آبرو و حیثیت اسرائیل را به هم ریخت و حرکت آن را کانالیزه کرد. در رابطه با عراق و شام نیز به این دلیل انتخاب شد که اگر آن‌ها را می‌توانست بگیرد، در واقع ستون فقرات ایران را شکسته بود. اگر آمریکایی‌ها پیروز می‌شدند، لازم نبود، حزب الله را نابود کنند، خود به خود مرکز فرماندهی آن در ایران حذف می‌شد.

فدایی ملت هستیم
وی در ادامه گفت: ما برای دفاع از منافع ملی و فراملی به سوریه رفته‌ایم. ما به عنوان پاسداران در رکاب امام و رهبری طوری تربیت شده‌ایم که برای اینکه غبار غم و اندوه بر چهره یک کودک ایرانی ننشیند. حاضرم صد بار جانم را فدا کنم. ما خود را فدایی این ملت می‌دانیم. من به عنوان سفیر قهرمانی، اعلام می‌کنم ما پیروز شدیم و مرز‌های ایران امن‌تر از دیروز و قدرتش بازدارنده‌تر از دیروز است و اسرائیل ۲۵ سال دیگر نخواهد بود و دنیا تا ۵۰ سال دیگر هم نخواهد توانست در برابر ایران کاری کند.
سردار نوعی‌اقدم بیان کرد: مقاومت، سطح دفاعی نظام انقلاب اسلامی را عمق بخشیده و در مقابل هر تهدیدی قدرت بازدارندگی، محدودکنندگی و کانالیزه کنندگی را دارد. ما با ادبیات دفاع مقدس اشک و عشق، توسل و توکل، اطلاعت از فرماندهی و الگوگیری از حماسه عاشورا وارد سوریه و جنگ با آمریکا شدیم.
وی در پایان گفت: شهید حججی که در مرزی‌ترین پایگاه ما به شهادت رسید، رفته بود که بایستد و مردانه هم ایستاد، اما خونش روی زمین نماند و حججی‌های دیگر جای او را گرفتند و کمر اسرائیل، آمریکا و داعش را شکستند.
محمدرضا حججی، پدر شهید محسن حججی نیز در پایان گفت: از انقلاب اسلامی مسیری آغاز شده و اکنون هم با رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد و این مسئله بهایی دارد، هر چند بهای آن سخت و سنگین بوده است.
وی ادامه داد: کاری که شما رسانه‌ها دارید، یک نوع جنگ برای همان هدف انقلابی است که برخی با قلم و هنر خود و برخی هم با خون خود این انقلاب را یاری می‌رساند.
در پایان این مراسم پوستر‌هایی از صفحات نخستین کمیک استریپ (داستان مصور) شهید محسن حججی با حضور پدر و مادر این شهید رونمایی شد.

گزارش تصویری این مراسم اینجا ببینید. 
انتهای پیام

captcha