تدوین سند اجرایی منشور فرهنگ قرآنی گیلان
کد خبر: 3817751
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

تدوین سند اجرایی منشور فرهنگ قرآنی گیلان

گروه فرهنگی - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از تدوین سند اجرایی منشور فرهنگ قرآنی گیلان خبر داد و عنوان کرد: منشور مذکور برای اجرا باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 18 خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، به سی‌امین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم گیلان ماه نشاط معنوی رمضان را پشت سر گذاشتند و نماز عید فطر را به بهترین وجه اقامه کردند.

وی بن‌مایه گیلان را آل کیا و آل بویه و دین‌مداری عنوان کرد و افزود: کسانی که در این استان می‌خواهند اسطوره شوند باید بن‌مایه مذهبی داشته باشند و بر همین اساس میرزا کوچک جنگلی پرورش یافته و ماندگار شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان از تدوین سند اجرایی منشور فرهنگ قرآنی گیلان خبر داد و عنوان کرد: منشور مذکور برای اجرا باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

فاضلی با اشاره به برنامه‌های شاخص اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در امور قرآنی طی سال‌های 97-93، ادامه داد: برگزاری 80 نمایشگاه قرآنی، 180 محفل انس با قرآن، 90 نمایش خیابانی با محوریت فرهنگ قرآنی، برگزاری دوره های مشق نور و نمایش فیلم‌های کوتاه قرآنی از جمله برنامه‌های قرآنی ما بوده است.

وی به برگزاری 6 دوره محفل «سی‌روز با قرآن» در شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری آزمون قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های برگزار شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و تعداد 16 هزار نفر در آن شرکت کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب توجه به رشد عقلانی، رشد بدنی، رشد عاطفی، رشد هنری و رشد معنوی جامعه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برای جوانان باید تولید محتوا داشته باشیم و پیشنهاد می‌کنم از کارشناسان حوزه‌های علمیه در این زمینه استفاده شود.

وی همچنین انتشار سند راهبردی عفاف و حجاب در استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب مشخص شده است.

انتهای پیام

captcha