زیر شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب نهایی شد
کد خبر: 3817818
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

زیر شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب نهایی شد

گروه جامعه ــ جلسه تأیید و امضای زیر شاخص‌های عدالت جنسیتی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار و این زیرشاخص‌ها به تأیید نهایی رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواد، جلسه تأیید و امضای زیر شاخص‌های عدالت جنسیتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاونین وزرا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد.

در این جلسه معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شاخص‌ها و زیرشاخص‌های تدوین شده مرحله اول، در مرحله بعد شناسنامه‌دار خواهند شد، گفت: اکنون می‌توانیم حرکتی برنامه‌ریزی شده مبتنی بر شاخص‌ها برای موضوع عدالت جنسیتی که تکلیف قانونی ما و سیاست ابلاغی ریاست محترم جمهوری است، داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: ابلاغ آخرین نسخه شاخص‌ها به منزله بسته شدن کار نیست و فرآیند تکمیل به دلیل ضرورت تدوین شناسنامه، با هماهنگی دستگاه‌ها ادامه دارد.

سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از بررسی روند تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی، به تصمیمات اتخاذ شده در مرحله اول اشاره کرد و گفت: بر اساس این تصمیمات، متمرکز شدن بر شاخص‌های قابل سنجش و آنچه که اطلاعات آن در نظام آماری کشور موجود باشد، اولویت بخشیدن به شاخص‌های خانواده و ازدواج، آموزش، بهداشت، مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، در اولویت قرار دادن گروه‌های محروم در تحلیل‌های جنسیتی و اولویت‌بندی در فرایند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراحل استخراج شامل جمع‌آوری شاخص‌های ملی، فرابخشی و قابل دسترسی، گردآوری شاخص‌های دستگاهی و نیز شاخص‌های استانی و بررسی اسناد بالادستی بوده است، گفت: تدوین شناسنامه زیرشاخص‌ها و راه‌اندازی سامانه شاخص‌ها از اقدامات بعدی خواهدبود، ضمن اینکه تاکنون ۲۰ جلسه بررسی زیرشاخص‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در معاونت برگزار و در مجموع ۶۰۰ نفر ساعت کار صورت گرفته که ماحصل آن امروز نهایی و ابلاغ می‌شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

یادآوری می‌شود، معاونت امور زنان اعلام کرده است جدول شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها به زودی در سایت معاونت امور زنان منتشر می‌شود.

انتهای پیام

captcha