معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) آسیبی ندیده است
کد خبر: 3817913
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
بر اثر آتش‌سوزی شب گذشته؛

معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) آسیبی ندیده است

گروه فرهنگی ــ با وجود آتش‌سوزی شب گذشته، ۱۸ خرداد در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س)، معماری سنتی و کاشی‌کاری‌های حرم آسیبی ندیده است.

معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) خسارتی ندیده استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س)، امروز، 19 خرداد در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه شبستان امیرالمؤمنین امام علی(ع)، از بخشی از صحن امام رضا(ع) که شب گذشته دچار حریق شده بود، بازدید کرد.
بر اساس این گزارش با وجود دود فراوان ایجاد شده به دلیل سوختن مواد پلاستیکی و کاغذی، هیچ گونه خسارتی به معماری سنتی و کاشی‌کاری‌های این صحن وارد نشده و صرفاً مقداری دوده بر روی آن‌ها نشسته است که به همت خادمان حرم حضرت معصومه(س) در حال زدودن است.
همچنین درب ورودی مربوطه نیز فلزی است که خادمان این بارگاه نورانی در حال زدودن دوده‌ها و رنگ‌کاری هستند.
یادآور می‌شود که آتش‌سوزی اخیر انتقاداتی را از سوی برخی افراد متوجه مدیران حرم مطهر کرده است؛ از جمله غیبت تولیت، مدیران و معاونین حرم در هنگام حادثه و بعد از آن مشهود بود؛ دپوی کارتن‌های قابل اشتعال با توجه به گرمای هوا، کاری غیراصولی و خطرناک بوده است همچنین ایجاد محدودیت رسانه‌ای برای انعکاس خبری و تصویری اقدامی نادرست بوده است.
انتهای پیام
captcha