گناه؛ مانعی بزرگ در مسیر تربیت دینی و اخلاقی
کد خبر: 3817930
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
فعال عرصه نماز و مهدویت مطرح کرد:

گناه؛ مانعی بزرگ در مسیر تربیت دینی و اخلاقی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی گفت: گناه نه تنها مانع بزرگ در مسیر تربیت دینی و اخلاقی است بلکه باعث محروم شدن انسان از دیگر عوامل مؤثر در سازندگی روحی و معنوی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «نماز در سیره علمی و عملی آیت‌الله لطفعلی لطفیان و روحانی مبارز شهید فضل‌الله محلاتی»، 19 خردادماه در شبستان مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم، برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی، تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این کارگاه با بیان اینکه نماز در ميان عبادات دیگر در تهذیب و تزکیه انسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نماز عامل تربیتی مهمی است که مانع تأثیر حملات و کارهای شیطانی می‌شود و انسان را از آثار سوء این حملات در پناهگاه امن خویش نگه می‌دارد.
وی بیان کرد: از دیدگاه آیت‌الله لطفعلی لطفیان و شهيد فضل‌الله محلاتی هرکس پا بر جای شیطان نهد، بداند که او را به زشتی و ناپسندی وا می‌دارد و باعث می‌شود اموال و دارایی و اولاد انسان به حرام آمیخته شود.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه ادامه داد: مهم‌ترین کار شیطان ایجاد وسوسه در نفس انسان است؛ وسوسه عبارت است از اندیشه مذموم که جوان نمازگزار را به‌سوی شر و بدی بر می‌انگیزاند.
وی اظهار کرد: از منظر آیت‌الله لطفعلی لطفیان و شهيد فضل‌الله محلاتی، دام بزرگ دیگر شیطان زینت دادن کارهای بد در نظر جوان نمازگزار است که چیزهایی را که در آن رضای خدا نیست، بیشتر جلوه می‌دهد و بیش از حدی که به‌طور طبیعی لذت دارد در ذائقه انسان لذیذ نشان می‌دهد، به‌طوری که آدمی فکر می‌کند راه حرام دلچسب‌تر است.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت گفت: لطفيان و محلاتی معتقد بودند گناه نه تنها مانع بزرگ در مسیر تربیت دینی و اخلاقی است، بلکه باعث محروم شدن انسان از دیگر عوامل مؤثر در سازندگی روحی و معنوی است.
وی بیان کرد: تأثیر دیگری که گناه در فرد گناهکار ایجاد می‌کند و در مباحث روانشناسی و بهداشت روانی و طب تسکینی مورد توجه واقع شده؛ ایجاد احساس گناه در فرد است که این احساس آثار سوء متعددی در فرد ایجاد می‌کند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به ترس، اضطراب، خودخوری، احساس حقارت و سرافکندگی در مقابل دیگران، ترک زندگی اجتماعی، انزوا‌طلبی و فرار از مسئولیت‌های فردی و اجتماعی اشاره کرد.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha