مساجد منشأ ترويج فضائل اخلاقی و فرهنگی در جامعه هستند
کد خبر: 3817932
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
استاندار قم:

مساجد منشأ ترويج فضائل اخلاقی و فرهنگی در جامعه هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ بهرام سرمست با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای هنری در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت، گفت: مساجد منشأ ترويج فضائل اخلاقی و فرهنگی در جامعه هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بهرام سرمست، استاندار قم در بازدید از کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اهمیت خدمات این مجموعه در تبیین مسائل فرهنگی و معارف قرآنی اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌های مدیریت استان ارزیابی میدانی برنامه‌ها و کارنامه دستگاه‌ها است.

استاندار قم با بیان اینکه مساجد پایگاه انقلابند و در قم جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: در دیدگاه مقام معظم رهبری و بخشی از انتظارات فرهنگی ایشان از قم، وظایف مهمی به مساجد معطوف می‌شود.

سرمست با تأکید بر برنامه محوری در فعالیت‌های فرهنگی مساجد، اضافه کرد: برنامه‌های كانون‌های فرهنگی باید نهادمند شود و جذب حداکثری نسل جوان در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین ادامه داد: در دنیای امروز و نفوذ فضای مجازی، مساجد باید با تبیین برنامه‌های متنوع و فراگیر همه علایق و سلایق را پوشش دهند و از برخورد‌های سلیقه‌ای پرهیز شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد‌های علمی روزآمد و استفاده از ابزار هنر در برنامه‌های دینی تبلیغی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: با احصاء ابعاد دینداری و تدوین برنامه‌ها و مناسک مذهبی، ضروری است در حیطه اخلاقیات و برنامه‌های معنوی نیز، مساجد در زمینه تدوین ترویج و صدور روحیات فرهنگی و اخلاقی اقدام کنند.

استاندار قم تعامل مساجد با متولیان فرهنگی را نيز مورد توجه قرار داد و افزود: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف فرهنگی رویکرد مدیریت استان است.

سرمست همچنين به ویژگی‌های خاص مساجد قم اشاره و تصريح كرد: محتوای تولیدی در مساجد قم باید قابلیت انتشار در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشد و با الگو‌پردازی فرا ملی تدوین شود.

استاندار قم در بخش ديگری از سخنان خود اهمیت اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اجتماعی برنامه‌ریزی برای افزایش نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌واسطه غنی‌سازی اوقات فراغت ضرورتی همیشگی است.

وی در پايان با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را در مورد مسئولیت اجتماعی خود بی‌تفاوت کند و همه موظفیم تا در زمینه افزایش نمود کارآمدی نظام و دولت، به‌دور از بخشی نگری و با هدف حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

جلال بيطرفان

انتهای پیام

captcha