420 مربی تربیتی در المصطفی فعال هستند
کد خبر: 3817935
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
عضو هئیت علمی جامعه المصطفی:

420 مربی تربیتی در المصطفی فعال هستند

گروه حوزه‌های علمیه – معاون پیشین فرهنگی تربیتی المصطفی گفت: در حال حاضر 420 مربی تربیتی در بدنه جامعه المصطفی العالمیه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری ظهر امروز یکشنبه 19خرداد در آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی تربیتی المصطفی اظهار کرد: گاهی برخی موفقیت‌ها به دست آمده که به برکت حضور دوستان در معاونت بوده است. این دوستان در هر جایگاهی قرار گرفته‌اند، کارهای خوبی رقم زده‌اند.
وی برخی از دست‌آوردهای معاونت فرهنگی- تربیتی را برشمرد و یکی از نکات راهبردی را برای معاونت فرهنگی- تربیتی، استفاده از ظرفیت بزرگ معاونت آموزش دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همراهی معاونت آموزش، قرآن وارد بدنه آموزش المصطفی شد و امروز، قرآن جایگاه مقبولی در جامعه‌المصطفی دارد.
معاون پیشین فرهنگی- تربیتی با اشاره به کارهایی که در زمینه‌ آموزش‌های کاربردی صورت پذیرفته است، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده دریافتیم که طلاب ما در کنار مباحث دانشی، آنچه بایسته طلبگی است، بلد نیستند و به قدر کافی، از فنون و ابزارهایی مانند منبر، خطابه، گفت‌وگو و... بهره ندارند؛ به همین دلیل، آموزش‌های کاربردی در قالب ده رشته تعریف شده است.
شاکری، در ادامه، از کارهای اخلاقی معاونت سخن به میان آورد و در این باره، ابراز کرد: اکنون، از ظرفیت 420 مربی تربیتی بهره می‌بریم. این عزیزان به مباحث اخلاقی، به صورتی که در ذهن داریم، کاری ندارند و همچون پدری در سایه، هر یک تکفل گروهی از طلاب را از نظر تربیتی برعهده گرفته‌اند.
وی، با بیان این که همه المصطفائیان باید تربیت‌مدار باشند تا تربیت جاری و ساری شود و این امر تنها در معاونت فرهنگی- تربیتی ممحض نیست، گفت: راهبران ملیتی، از دیگر طرح‌های راهبردی در بحث تربیت بود.
وی افزود: بالندگی جشنواره طوبی و جلوگیری از هزینه‌‌های مازاد، گرفتن اجازه قرآنی برای سه تن از استادان قرآنی جامعه‌المصطفی، تقویت هر چه بیشتر مراسم اعتکاف، به ویژه اعتکاف رمضانیه، تشکیل بانک شعرا و عملیاتی‌سازی بسیاری از ساحت‌های نظام‌نامه تربیتی جامعه‌المصطفی، از دیگر مباحث مورد اشاره حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری بود.
انتهای پیام

captcha