نمایشگاه «خاموش» در سنندج برپا می‌شود
کد خبر: 3817950
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
براساس اشعار مولانا؛

نمایشگاه «خاموش» در سنندج برپا می‌شود

گروه فرهنگی ــ نمایشگاه طراحی آثار هنرمند سنندجی شاهو کشاورزی با عنوان «خاموش» با الهام از اشعار حضرت مولانا از ۱۹ تا ۲۵ خرداد در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، شاهو کشاورزی، هنرمند جوان سنندجی در دومین تجربه نمایشگاهی خود 45 تابلوی طراحی خود را که بر اساس اشعار حضرت مولانا در دیوان شمس بر بوم‌های ساده و در سبک آزاد با استفاده از رنگ آکریلیک به مدت یک هفته از 19 تا 25 خرداد در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.
شاهو کشاورزی در این نمایشگاه با استفاده از ابزارهای غالب طراحی شامل کاردک، قلم مو، گچ طراحی در زمینه‌ای تیره با الهام از 45 غزل از غزلیات دیوان شمس تابلوهایی را خلق کرده که جهت برقراری رابطه ناظران با تابلوها غزل مربوطه در زیر هر تابلو مشخص شده است.
شاهو کشاورزی متولد 1359 سنندج فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد طراحی شهری از دانشگاه تهران و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان و جامعه مهندسان شهرساز ایران می‌باشند.
وی که دارای رتبه 1 کنکور طراحی شهری کشور(اسکیس) نیز می باشند علاوه بر تدریس در دانشگاه‌هاو آموزشگاه‌های استان و فعالیت های معماری و شهرسازی در زمینه پژوهش و ترجمه نیز فعالیت‌های گسترده ای را انجام داده اند که از جمله ترجمه کتاب «طرح ایوان آلتن مهندس شهرساز مشاور آمریکایی برای شهر سنندج»، ترجمه مشترک کتاب «طراحی دست آزاد» نشرخاک، 1387، ترجمه مشترک کتاب «نوزایی میدان»، «فرآیند طراحی شهری»و ... را می‌توان اشاره کرد.
در بخش هنری هم 4 سال سابقه طراحی نقاشی بر اساس اشعار مولانا و برگزاری اولین نمایشگاه آثار در سال 1396 را می‌توان به رزومه این هنرمند توانمند سنندجی اضافه کرد.
یادآور می‌شود؛ این نمایشگاه که با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استنان کردستان برپا شده است، در مدت زمان برقراری ازساعت 10 الی 12 صبح و 17 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha