دعوت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز برای شرکت در جشنواره رضوی
کد خبر: 3817951
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

دعوت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز برای شرکت در جشنواره رضوی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره رضوی فرصت دارند تا ۲۸ خردادماه ثبت‌نام کنند.

دعوت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز برای شرکت در جشنواره رضوی

احمد هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق تولید و انتشار گسترده آن برای نهمین سال متوالی در سطح ملی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاقمندان تا 28 خرداد فرصت دارند که در این جشنواره ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: زمان اعلام نتایج قرعه کشی از ۱۱ تا ۱۶ تیرماه و آئین تجلیل ازمنتخبان این جشنواره دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) است.
هراتی گفت: همچنین با هدف تهسیل و تسریع در دسترسی مردم به کتاب و کتابخوانی، نرم‌افزار اختصاصی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه تلفن‌های همراه و سیستم عامل اندروید از سوی دبیرخانه این جشنواره طراحی و ارائه شد.
وی ادامه داد: در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.
هراتی اضافه کرد: در بخش کودک در رده سنی چهار تا ۱۲ سال کتاب‌های امام رضا(ع) نوشته زهرا عبدی، کبوترها و آهوها نوشته سید احمد میرزاده، فاطمه و فاطمه نوشته محمد مهاجرانی و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب هشت قصه از امام جواد(ع) نوشته حسین فتاحی معرفی شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز افزود: رده سنی نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا(ع) نوشته فریبا کلهر؛ با کبوترهای گنبد، سروده‌هایی درباره امام رضا(ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب درختی که بال در آورد داستان‌هایی از زندگی امام جواد(ع) نوشته مجید ملامحمدی به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
وی ادامه داد: همچنین در رده سنی جوان و بزرگسال، ۱۸ سال به بالاپنج کتاب مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا(ع) نوشته علی جانفزا؛ فصل فیروزه نوشته محبوبه زارع، در عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه(ع) نوشته علی اشرف عبدی، زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) شاه‌چراغ نوشته محمدرضا سنگری و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب سیره تقوی، ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد(ع) نوشته جواد محدثی معرفی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز افزود: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.
هراتی گفت: در این جشنواره ظرفیت برای شرکت تمامی گروه‌های سنی و افراد وجود دارد و انتظار ما از مردم این است که حضوری گسترده برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha