برگزاری نمايشگاه موضوعی «قرآن و خلقت جهان» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3818016
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

برگزاری نمايشگاه موضوعی «قرآن و خلقت جهان» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برگزاری نمايشگاه موضوعی «قرآن و خلقت جهان»» عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز یکشنبه 19 خردادماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «۱۳ هزار دانشگاهی از تیرماه راهی عتبات می‌شوند» آمده است: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ۱۳ هزار نفر از زائران دانشگاهی در قالب ۳۵۰ کاروان از تیر تا مهرماه ۹۸ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری بیست‌ویکمین دوره عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: آغاز ثبت‌نام این دوره عتبات همزمان با سالروز ورود حضرت مسلم بن عقیل(ع) به کوفه بود و امیدواریم ما نیز بتوانیم سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ زیارت در فضای عمومی دانشگاه‌ها و جامعه باشیم. وی با بیان اینکه یکی از اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بحث پیگیری مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری درخصوص نسل جوان، دانشگاه اسلامی و ارتقای فضای معنوی دانشگاه‌هاست، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان به ویژه اساتید، رابطه با پروردگار است که یک نقطه کلیدی است. تربیت جوان‌های انقلابی در محیط‌های دانشگاهی، نقش اساتید در بالندگی دانشگاه و ارزش‌های دینی، تاثیر‌گزاری روش و منش اساتید در تربیت جوانان و تلاش در گسترش جبهه حق از دیگر نکات مدنظر مقام معظم رهبری است.
مطهری‌پور افزود: در این دنیای پرهیاهو که سعی می‌کنند پیوند جوانان را با ارزش‌های متعالی ضعیف نشان دهند در ۲۴ ساعت آغاز، شاهد ثبت‌نام ۱۱۲۰۰ مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) بودیم و تا این لحظه حدوداً ۱۴۰۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده توجه ویژه دانشگاهیان نسبت به اهل بیت(ع) و اشتیاق وافر به حضور در اعتاب مقدسه دارد باید این فرصت را برای ارتقای سطح اخلاق، معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدر بدانیم و بهره‌گیری صحیحی از آن داشته باشیم. در دوره‌های نوزدهم و بیستم عتبات دانشگاهیان که در سال ۹۷ برگزار شد، مهم‌ترین چالش در اوایل سال ۹۷ افزایش هزینه‌های سفر با توجه به تغییرات ارزی بود که به فضل پروردگار و عنایات اهل بیت (ع) در دوره بیستم جبران شد و در مجموع دو دوره بیش از ۱۱۰۴۰۰ نفر ثبت‌نام کننده داشتیم. در مجموع در سال ۹۷، ۱۴۵۰۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب ۴۰۵ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که به نسبت تعداد ثبت‌نام‌کنندگان می‌طلبد ایجاد فرصت‌های بیشتر و بهتر برای حضور این بزرگواران فراهم شود.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «امام علی(ع) نماد کامل جامعه اسلامی است»، «آقازادگی و حقوق‌های نجومی از دردهای امروز ماست»، «جایگاه ویژه مستضعفان نزد پروردگار/ هشدار خدا به پیامبر(ص) درباره فقرا» و «تلاوت ترتیل صفحه ۵۲ قرآن باصدای حامد ولیزاده+صوت، متن و ترجمه آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز امروز تا ساعت 16:30 تعداد پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نابغه قرآنی در عصر جدید همه را شگفت‌زده کرد» آمده است: محمدسعید بیلکار جوان 20ساله‌ای است که شب گذشته چند دقیقه‌ای از آنتن برنامه عصر جدید شبکه سه را به خود اختصاص داد. وی، عنوان جوان‌ترین دانشجوی دکتری در تاریخ دانشگاه تهران را به‌دوش می‌کشد و هم‌اکنون به‌عنوان استاد صرف و نحو عربی در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول است. محمدسعید، حافظ کل قرآن است و در این رابطه به احسان علیخانی گفت که در دوره یک‌ساله زیر نظر اساتید مؤسسه جامعة‌ القرآن حافظ کل قرآن شده است. مدیر و مؤسس مؤسسه جامعة‌‌القرآن حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی پدر سیدمحمدحسین طباطبایی (علم‌الهدی) است که سال‌ها پیش توانست به‌عنوان خردسال‌ترین حافظ کل قرآن، با تخصص‌های ویژه قرآنی در محافل گوناگون داخل و خارج کشور بدرخشد و عناوین و مدارکی را از بزرگان حوزه علمیه و برخی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به‌دست آورد.
این نابغه قرآنی می‌گوید: «بعدازظهرهایش با تمرین در رشته ورزشی پارکور و یا کار به‌روی مقالات علمی‌ می‌گذرد. پارکور به‌فرانسه یعنی هنر جابه‌جایی، یعنی رفتن از نقطه الف به نقطه ب در سریع‌ترین زمان. سریع‌ترین زمان، ممکن است با غلت‌زدن، شیرجه زدن و... اتفاق بیفتد. کنار پارکور، Free Running قرار می‌گیرد، یعنی رفتن از نقطه الف به نقطه ب، با زیباترین حرکت. وی با پارکور از 13‌سالگی آشنا شده است. او درباره رشته پارکور می‌گوید: «من اولاً این ورزش را دوست داشتم و به‌عنوان علاقه ورزشی‌ام به‌سمت آن رفتم و دوم اینکه می‌خواستم ثابت کنم به‌عنوان یک حافظ قرآن می‌توانم در رشته دیگری غیر از حفظ و قرائت قرآن که دوست دارم و حلال است، فعالیت داشته باشم. چقدر خوب است درنظر دوستانی که شاید اصلاً با قرآن‌کریم مأنوس نباشند بتوانم تأثیر گذاشته باشم، ‌البته به‌خاطر کنکور ارشد پارکور را مدتی کنار گذاشتم، ولی دوباره چند سالی است که آن را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنم. تاکنون به افراد بسیاری ثابت کرده‌ام که یک حافظ قرآن می‌تواند پارکورکار باشد.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آیا برای یک تغییر انقلابی آماده هستید؟ + فیلم»، « آثار شوم طمع‌ورزی و پرحرفی»، «شاخصه‌های تفریح سالم بر اساس سوره یوسف(ع)» و «شعرخوانی قاسم صرافان در بیست‌و‌پنجمین محفل شعر «قرار»+ فیلم» هستند.

ایرنا

چهار خبر صفحه معاف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «اعضای هیات علمی حوزه های علمیه بانوان ۲۷ برابر شده است»، «انقلاب اسلامی به مسلمانان عزت بخشید»، «افزون بر سه هزار سبد غذایی ماه مبارک رمضان در سیستان و بلوچستان توزیع شد» و «خدای دریا، خدای ساحل» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «حریق به معماری سنتی حرم حضرت معصومه(س) آسیب نزد» آمده است: آیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز با حضور در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر، از مراحل ساخت شبستان امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت. وی در ادامه این بازدید که همراه با معاونان و مدیران آستان مقدس بود، از محل نگهداری کارتن‌ها در صحن امام رضا علیه السلام که شب گذشته دچار حریق شده بود، بازدید کرد.
بر اساس بازدید به عمل آمده، علی‌رغم دود فراوان ایجاد شده به دلیل سوختن مواد پلاستیکی و کاغذی، اعلام شد که هیچ‌گونه خسارتی به معماری سنتی و کاشی‌کاری‌های این صحن وارد نشده و صرفاً مقداری دوده بر روی آنها نشسته است که به همت خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حال زدودن است. همچنین درب ورودی مربوطه نیز فلزی است که خادمان بارگاه نورانی حرم مطهر کریمه اهل بیت در حال زدودن دوده‌ها و رنگ‌کاری هستند. اطلاعات و اخبار این حادثه صرفاً توسط روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با استفاده از پایگاه خبری و کانال‌های رسمی آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود و امید می‌رود زائران و مجاوران این حرم قدسی به شایعات توجه نکرده و اصحاب رسانه نیز همانند همیشه با اطلاع‌رسانی درست و صحیح همیار خادمان حرم بانوی کرامت باشند.
صحن امام رضا(ع) یا همان صحن اتابکی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جوار درِ شماره پنج محل نگهداری کارتن‌ها است که شب گذشته دچار حریق شد. خادمان آستان مقدس در برخی از مناسبت‌ها از جمله نماز ظهر عاشورا که تمامی مسیرهای منتهی به حرم مطهر مملو از خیل نمازگزاران می‌شود، از این کارتن‌ها برای اقامه نماز جماعت در خیابان‌های اطراف حرم مطهر استفاده می‌کنند. احتمال داده می‌شود علت این آتش‌سوزی اتصالی سیم‌های برق بوده باشد. این آتش‌سوزی با مشارکت نیروهای آتش‌نشان و خادمان حرم مطهر در کمترین زمان ممکن اطفا شد و هیچ خسارت مالی و جانی خاصی به دنبال نداشته است.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آغاز تفسیر سوره مبارکه الحاقه در رادیو معارف»، «دبیر کمیته راه‌اندازی رادیو محرم انتخاب شد» و «دوای درد بی‌قراران» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز اساساً به روز نشده شده و آخرین خبر این صفحه مربوط به سه روز قبل است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نمایشگاه موضوعی قرآن و خلقت جهان برگزار می‌شود» آمده است: کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برای گرامی‌داشت و تدبر در قرآن کریم از تاریخ 21 خرداد تا 3 تیر ماه 1398 شصت و چهارمین نمایشگاه موضوعی دو هفتگی خود را با موضوع «قرآن و خلقت جهان» برگزار می‌کند. موضوعات نمایشگاه شامل انواع منابع موجود با موضوعات: فلسفه آفرینش از نگاه قرآن، مراحل خلقت جهان، راز بروز تدریج در آفرینش، خلقت بشر، عالم خلق و عالم امر در قرآن و... است. کتابخانه مشتاقانه آماده پاسخگویی به پرسش‌های علاقه‌مندان است. افراد می‌توانند با شماره تلفن 22866465 تماس گرفته، یا از طریق نشانی www.hepl.ir پرسش‌های خود را با کتابدار آنلاین در میان بگذارند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «کمدی، تراژدی و دین چه رابطه‌ای با هم دارند؟»، «کتابشناسی آثار آیت‌الله نقوی؛ از «سوگنامه فدک» تا «مفتاح‌ السعاده» و «آیت‌الله سید محمدتقی نقوی دعوت حق را لبیک گفت» هستند.

میزان
دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل ««انفاق» یعنی سایه دین همچنان بر سر مردم است/مناجات شبانه در «ماه شوال» فراموش نشود» و «سینما همچنان درگیر فرمول بازگشت سرمایه است/در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

پنج خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «حدیث امام علی(ع) درباره بدترین وطن»، «کدام گناه باعث نفرین هفتاد هزار فرشته می‌شود؟»، «مراسم سالروز تخریب قبور ائمه(ع) با مداحی باسم کربلایی»، «آقازادگی و حقوق‌های نجومی از دردهای امروز ماست» و «فرهنگنامه فاطمی منتشر شد» هستند.

انتهای پیام

captcha