شاخص موفقیت در آستان قدس رضوی جلب رضایت زائران است
کد خبر: 3818146
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

شاخص موفقیت در آستان قدس رضوی جلب رضایت زائران است

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان قدس رضوی زائران را سرمایه اصلی این آستان مقدس برشمرد و گفت: شاخص موفقیت در آستان قدس رضوی، جلب رضایت زائران بارگاه منور امام رضا(ع) است.

جلب رضایت زائران شاخص موفقیت در آستان قدس رضوی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، بعدازظهر روز گذشته، 19 خردادماه در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از خدمات قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: با برداشتن این مسئولیت از دوش آقای فاطمی‌امین، فرصت تمرکز بر روی مسائل اقتصادی آستان قدس رضوی و رقم زدن تحولات جدی در این حوزه برای ایشان فراهم خواهد شد.

وی افزود: آقای خاکسار قهرودی هم که مسئولیت قائم مقامی تولیت آستان قدس برعهده ایشان گذاشته شد، چهر‌ه‌ای شناخته شده و مدیری شایسته و با اخلاص است که در دوران تصدی مسئولیت معاونت امداد مستضعفان اقدامات ارزشمندی را رقم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت فراهم شدن بسترهای لازم برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی عنوان کرد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب باید زمینه برای کسب تجربه و ورود جوانان انقلابی، حزب الهی، مؤمن، توانمند و کارآمد به این عرصه فراهم شود.

مروی ادامه داد: مدیران آستان قدس باید از بین جوانان مؤمن، انقلابی و کارآمد دو جانشین برای خود انتخاب و معرفی کنند تا ضمن تربت نسل آینده مدیران در بخش‌های مختلف، از ظرفیت نیروهای جوان برای پیشبرد بهتر امور استفاده شود.

وی بیان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر جوان‌گرایی صرفا یک شعار نیست که برای دل گرم شدن جوانان مطرح شده باشد، بلکه یک باور اعتقادی بوده که از رهگذر فراز و نشیب‌های 40 ساله انقلاب به دست آمده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه امروز عرصه جنگ با دشمن حوزه اقتصادی است، افزود: همان حضور پررنگ و اثرگذاری که شهدای گرانقدر، رزمندگان با اخلاص و جوانان با انگیزه در دوران دفاع مقدس داشتند، امروز باید در عرصه جنگ اقتصادی ظهور و بروز داشته باشد.

مروی افزود: اگرچه تجربه‌های متعدد در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده است که نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت ایران هیچ گاه به ثمر نخواهد رسید، اما باید در جهت تبدیل تهدیدهای دشمن به فرصت تلاش کرد.

وی ادامه داد: اگر در سنوات گذشته تحریم و فشارهای اقتصادی را تجربه نمی‌کردیم، شاید در نتیجه اتکا به توانمندی‌های دیگران، هیچ‌گاه استعدادهای نهفته در جوانان ایرانی شکوفا نمی‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ما باید خود را پیشگام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بویژه در رونق تولید بدانیم و از هیچ تلاشی در این حوزه دریغ نکنیم.

مروی سرمایه اصلی آستان قدس رضوی را رضایت زائران بارگاه منور امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: جلب رضایت زائران شاخص موفقیت ما در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی است، بنابراین در صورتی می‌توان به عملکرد بخش‌های مختلف نمره قبولی داد که رضایت زائران و در نتیجه رضایت حضرت رضا(ع) جلب شود.

وی به روایتی از حضور رهبر معظم انقلاب در جمع عشایر یاسوج اشاره کرد و گفت: معظم‌له در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد به صورت میدانی در برخی از سیاه‌ چادرهای عشایر حضور یافتند و ضمن آشنایی با مشکلات آنان، به برخی از وزیران که ایشان را همراهی می‌کردند، تأکید فرمودند باید با حضور در بین مردم، از نزدیک مشکلات آن‌ها را لمس و برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد تا برنامه‌ریزی‌ها مطابق با واقعیت‌ها انجام گیرد و لذا صرفا در تهران به مسائل رسیدگی کردن، نمی‌تواند گره گشا باشد و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت بازدید میدانی مدیران از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر به منظور آشنایی با مشکلات زائران تأکید کرد و گفت: زمانی می‌توانیم برای جلب رضایت زائران برنامه‌ریزی کنیم که از نزدیک مشکلات آنان را رصد کرده باشیم.

مروی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همه خادمان بارگاه منور رضوی به ویژه نیروهای خدماتی که با دهان روزه در ماه مبارک رمضان در جهت خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از هیچ تلاشی دریغ نکردند، تشکر می‌کنم.

وی با تقدیر از تلاش های صدا و سیما و اصحاب رسانه برای انعکاس ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در مناسبت‌های مختلف، گفت: اصحاب رسانه، رسانه ملی به‌ویژه شبکه استانی در ماه مبارک رمضان تلاش‌های بسیاری برای بازتاب برنامه‌های حرم مطهر رضوی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

captcha