ساختمان خانه احزاب و تشکل‌ها در یزد افتتاح می‌شود
کد خبر: 3818187
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

ساختمان خانه احزاب و تشکل‌ها در یزد افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ساختمان خانه احزاب و تشکل‌های سیاسی بزودی در استان افتتاح می‌شود.

ساختمان خانه احزاب و تشکل‌ها در یزد افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد 20 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند و مرکز ثقل اننقادات از مردم به مسئولان و بالعکس و در این راستا واسطه هستند و این راه کاری سخت و پستی، بلندی و فراز و نشیب‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد ما تعامل سازنده با رسانه‌هاست و در این راستا صراحتا به مسئولان استان گفته شده و یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران نیز ارتباط سارنده با رسانه‌هاست و مدیران باید پاسخگوی افکار عمومی و رسانه‌ها باشند.

ترحمی افزود: سیاست کلی در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی به صورت کلان ایجاد روحیه امید و آرامش در جامعه، پرهیز از حاشیه سازی و تلاش برای خدمت به مردم و توجه ویژه به مناطق کمتر دیده شده و کمتر توسعه یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: شعاری که ما در این حوزه داریم و به آن اعتقاد داریم کارآمدی، شفافیت یعنی گردش آزاد اطلاع رسانی و آنچه انجام می‌شود در پروسه قانونی و پاسخگویی در قبال عملکرد و وظیفه‌ای که داریم و حتی وظایفی که عمل نمی‌کنیم و رکن همه این برنامه‌ها رسانه‌ها هستند که باید سوال کنند و افکار عمومی را حساس کنند و درخواست پاسخگویی داشته باشند و امیدواریم این برنامه‌ها باعث وفاق و انسجام و وحدت ملی شود.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی برنامه ما بر نشاط سیاسی است که اگر نشاط سیاسی باشد یعنی بالندگی، رشد فعالیت‌ها، رویش، پویش و برگزاری انتخابات یکی از وظایف اصلی ما در این حوزه است که امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در دوم اسفندماه داریم.

ترحمی سلامت انتخابات، قانونمندی و رعایت قانون، امنیت و مشارکت حداکثری را چهار اصل به عنوان ملاک در این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای منشور گفت وگوی سیاسی از دیگر برنامه‌ها است بیان کرد: این منشور مولفه‌هایی دارد که تقویت خانه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد که هر دو در استان شکل گرفته و بزودی ساختمان هم خانه احزاب هم تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با تجهیزات کامل افتتاح می‌شود.

ترحمی دیگر مولفه را رفع موانع بر سر راه تشکل‌های سیاسی و صنفی برشمرد و افزود: در این راستا از تشکل‌های رسمی و مجوز دار حمایت می‌شود.

وی تعامل پایدار مدیران استان با اصحاب رسانه، نهادینه سازی فرهنگ انتقاد موثر، تسهیل برگزاری تجمعات تشکل‌های صنفی و سیاسی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را از دیگر مولفه‌ها برشمرد.

وی با اشاره به حوزه امنیت نیز گفت: به دنبال تعمیق امنیت پایدار هستیم و اگر امنیت پایدار و مردم نهاد در جامعه وجود داشته باشد کسی احساس نا امنی نمی‌کند و به نوعی از امنیتی شدن جامعه جلوگیری می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در حوزه اجتماعی، بحث نشاط اجتماعی را در اولویت دانست و بیان کرد: نشاط اجتماعی بستر ساز فعالیت‌ها است و در اولویت ما قرا دارد و همچنین کنترل آسیب‌های اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با فساد از دیگر اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: همه مردم باید طعم توسعه متوازن و رونق تولید را بچشند و همه مناطق، همه مردم و گروه‌ها دیده شوند و توسعه سیاسی و نشاط اجتماعی بستری برای اقتصاد و رونق تولید است.

ترحمی افزود: در راستای این بحث مبارزه با فساد و رانت از ارکان توسعه می‌دانیم و تاکید مدیریت ارشد مبارزه با فساد در همه سطوح است و در این زمینه ما هیج خط قرمزی نداریم و اصلاح ساز و کارهایی مدنظر است که منجر به فساد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: دراجرای این سیاست‌ها تمرکز ما بیانیه گام دوم، شایسته سالاری و توجه به سرمایه‌های اجتماعی، بانوان، تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، پرهیز از دعواهای سیاسی و ارتباط با رسانه هاست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استعفای دولتی‌ها برای حضور در انتخابات گفت: حبس آمار و اطلاعات در حوزه کاری نداریم و از استعفای مقامات دولتی آگاهی نداریم چرا که جزو اطلاعات انتخابات نیست و هیچ سامانه‌ای برای ثبت ندارد و شرط ثبت نام در انتخابات استعفای فرد و پذیرش استعفا در زمان تعیین شده است و استفاده از امکانات دولتی به شدت رصد می‌شود.

انتهای پیام

captcha