آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» اسکو
کد خبر: 3818189
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» اسکو

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روستایی حضرت فاطمه الزهرا(س) روستای کلجاه اسکو با بیان اینکه ۸۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و احکام از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 80 قرآن آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» اسکو

سیدحسن عباسی، مدیرخانه قرآن روستایی حضرت فاطمه الزهرا(س) روستای کلجاه اسکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و احکام از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: می‌توانيم بجای اين كه مراتب آموزش قرآن را در طول هم ببينيم؛ در عرض و كنارهم ببینیم تا به وسيله اين كار ضمن ارائه پاسخ مثبت به نيازهای متعدد مخاطبان، بر جذابيت آموزش نيز افزود. در اين شيوه از آموزش، جامعيت آموزش قرآن كريم مدنظر است، هدف آموزش جامع قرآن دست‌يابی آحاد مردم جامعه به سواد قرآنی است.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
عباسی ادامه داد: هر کسی که جهت فراگیری قرائت یا حفظ قرآن کریم، امکان تشرف به محضر آن را پیدا کند، باید بداند که خداوند بالاترین نعمت را در اختیار او قرار داده است؛ چرا که قرائت قرآن مقدمه‌ای برای استفاده از قرآن و نیل به معارف آن است؛ پس باید جهت استفاده کامل‌تر از آن و رسیدن به مقام فهم معارف عالی آن تلاش کند.
مدیرخانه قرآن روستایی حضرت فاطمه الزهرا(س)، فراگیری احکام را از مهم‌ترین واجبات دین مبین اسلام دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین واجبات دین مبین اسلام كه آن را از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار می‌دانند، فراگیری احکام دین است كه درک و فهم درست نسبت به مسائل آن و عمل بر طبق آن تضمین‌كننده سعادت انسان است. كسی كه اسلام را به‌عنوان دین خود بر می‌گزیند باید برنامه‌‌های آن را به‌طور كامل در همه قلمروهای زندگی خود بپذیرد و رفتار و عملكرد خویش را مطابق با احكام دین تنظیم کند.
وی، ضمن بازگو کردن شرایط بهره‌گیری از قرآن تأکید کرد: هر فردی درهر سطحی از علم و تقوا به شرط آن‌که زبان قرآن را درک کند می‌تواند از آن بهره بگیرد، بنابراین نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید زمینه بهره‌گیری مستقیم و دائمی از قرآن کریم را برای همه فراهم آورد.

انتهای پیام

captcha